Czy w marketingu sieciowym warto budować listę w Internecie i sprzedawać w niej dodatkowe produkty?

W marketingu sieciowym wyjątkowo mocno liczy się to, aby połączyć ze sobą dwa silne kierunki oddziaływania – sprzedaż bezpośrednią produktów oraz wzrost obrotów całej struktury sieciowej.

Wcielając kolejnych uczestników do danego modelu MLM zarabia się później również na obrotach wygenerowanych przez te osoby.

Jeśli ma się szczęście i odpowiednie umiejętności, można zwerbować do własnej sieci na tyle prężnych, aktywnych i sprzedających dużo uczestników, że nawet przy mniejszym zaangażowaniu własnym wciąż liczyć można na udział w obrotach wygenerowanych przez osoby ze struktury.

Nie warto jednak nigdy rezygnować z drugiego schematu bezpośredniego zarabiania na MLM, który to opiera się na sprzedaży czy pośredniczeniu w sprzedaży bezpośredniej między marką a klientem końcowym.

Ponieważ firmy angażujące się handlowo i biznesowo w MLM niejednokrotnie nie posiadają własnych sieci dystrybucji i handlu, muszą opierać się na prężnie samoorganizujących się ludziach w regionach, którzy następnie za udział w zyskach ze sprzedaży budują struktury sieciowe i podległe grupy klientów oraz pośredników.

Skupienie się w MLM tylko i wyłącznie na jednym aspekcie działania znacząco ogranicza możliwość odniesienia spektakularnego finansowego sukcesu, a także naraża całą strukturę sieciową na słabość i zachwiania obrotów.

Wejście w handel internetowy

Gdy struktura jednocześnie rozwija się dzięki zaangażowaniu podległych uczestników, a przy okazji sprzedaje bezpośrednio znaczące ilości produktów – jest wtedy silna, jak gdyby stała na dwóch mocnych nogach.

Pozwala to na utrzymanie stabilnej i wysokiej pozycji finansowej przez miesiące, a nawet lata.

Trzeba jednak wiedzieć, jak umiejętnie nie tylko pozyskiwać nowych uczestników, ale także sprzedawać promowany produkt.

Z pomocą w dzisiejszych czasach przychodzi przede wszystkim Internet, w którym firmy MLM znalazły ostatnio prawdziwego sprzymierzeńca w walce o wyższe obroty.

W tradycyjnej szkole Marketingu Sieciowego najważniejsze było budowanie relacji z klientami i zarządzanie zespołem podległych konsultantów i sprzedawców w regionie.

Sprzedaż bezpośrednia adresowana była więc również do swoich bieżących i stałych klientów z danego miasta czy województwa.

Ponieważ jednak do spełnienia coraz wyższych wymogów formalnych i uzyskania wyższych wynagrodzeń czy premii finansowych w systemie MLM niezbędne jest także stałe podnoszenie obrotów w sprzedaży bezpośredniej – dla wielu uczestników pojawił się problem.

Rozwój struktury marketingu sieciowego w wielu przypadkach następował niewspółmiernie szybko do wzrostu sprzedaży bezpośredniej.

Najlepsi menadżerowie stawali więc przed sytuacją, w której teoretycznie należałby im się wyższy poziom wynagrodzenia w zamian za wysokie obroty całej podległej struktury sieciowej, ale z racji na niższe obroty sprzedaży bezpośredniej takiego awansu nie otrzymywali.

Dlatego Internet stał się prawdziwym wybawieniem, ponieważ otworzył szeroki dostęp do potencjalnych klientów, którzy na pewno nigdy nie dadzą się zwerbować na stałe do MLM jako ich uczestnicy, ale jako klienci nabywający np. perfumy czy środki czystości, chętnie skorzystają z platformy sprzedażowej online.

Upłynnienie w skali miesiąca nawet kilkudziesięciu produktów online pozwala w większości przypadków poprawić strukturę finansową swojej sieci i uodpornić się na spadek zysków z tytułu mniejszego obrotu miesięcznego.

Internet ze swoimi współczesnymi narzędziami daje wiele możliwości w organizacji i promowaniu biznesu MLM – nie tylko poprzez budowanie sklepów internetowych.

Handel w Internecie jest mocno konkurencyjny i trzeba być nowoczesnym oraz widocznym, aby w ogóle rywalizować o klienta.

Przy odpowiedniej organizacji swojej struktury Multi Level Marketingu, liczyć można m.in. na takie korzyści jak:

  • przyspieszenie procesu rejestracji nowych uczestników;
  • usprawnienie komunikacji wewnątrz danej grupy;
  • dostęp do materiałów promocyjnych, informacyjnych, publikacji, porad itp.;
  • promocję w social mediach;
  • otwarcie na nowe rynki zbytu;
  • komunikację z klientami obcojęzycznymi;
  • możliwość analizowania ruchu i zainteresowania klientów wirtualnych;
  • zbieranie danych statystycznych i wskaźników obrazujących zachowanie Internautów na stronie czy reakcję na wyniki wyszukiwania;
  • poprawienie dwukierunkowej komunikacji pomiędzy marką a konsumentem;
  • ugruntowanie pozycji danego produktu, grupy produktów lub konkretnej marki w świadomości konsumentów lokalnych, krajowych czy globalnych;
  • zbudowanie zautomatyzowanego procesu zamawiania, płacenia i transportowania produktów;
  • pozyskanie nowych uczestników i przedstawicieli w regionie za pomocą tablic ogłoszeniowych, agregatów pośrednictwa pracy, for internetowych, marketingu szeptanego itp.

Wielkie możliwości, jakie stwarza Internet przed organizatorami i wykonawcami marketingu sieciowego, przekładają się jednak również na wzrost konkurencji pomiędzy podmiotami i markami pragnącymi odnieść sukces w tym modelu.

Uczestnicy struktur MLM są coraz bardziej świadomi tego, w jaki sposób umiejętnie zaprezentować swój produkt online, aby wyróżniał się on na tle innych.

Przy okazji, Internet daje możliwość przedstawienia klientom nie tylko skróconego opisu produktu, ale również odesłania do referencji, zaawansowanych materiałów poglądowych, filmików i prezentacji, publikacji prasowych itp.

 

Przejdź teraz do kolejnego etapu i zobacz jak w odpowiedni sposób połączyć marketing sieciowy z POTĘGĄ Internetu:

Kliknij tutaj i zobacz jak to działa>>

 


 

Scroll to Top