MAŁY ŚWIAT ONLINE: Deklaracja dla Niezależnych Twórców - przyciągaj, buduj i kształtuj publiczność prawdziwych fanów...
W trakcie wędrówki po kartach tej deklaracji, odkryjesz kilka nowych koncepcji, które mogą być dla ciebie nowością.
Na początku mogą wydawać się one dziwne, a nawet szokujące, ale są kluczowe w kreowaniu ram językowych, które rysują świeży, trochę sprzeczny z intuicją obraz współczesnego marketingu i budowania publiczności poprzez pryzmat „tworzenia światów”.
(Tak, „tworzenie światów”? Tak, wiem, to może brzmieć dziwnie, jak film z gatunku SF, ale nie przejmuj się. Pojęcie „tworzenia światów” stanie się jasne wkrótce. Obiecuję).
Podążając tym szlakiem stopniowo wyjaśnię znaczenie tych terminów, wtedy wszystko dla Ciebie nabierze sensu, jak w rozgrywającej się historii.
Przypisy są jak sekretne tunele, zapiski do odkrycia jak ukryty skarb (nie znajdziesz ich wszystkich za pierwszym razem), a ja odsyłam do definicji, jak klucze do ukrytych drzwi.
Więc usiądź wygodnie i ciesz się tą przygodą.
Oto kilka rzeczy, które odkryjesz i poznasz w trakcie Twojej wędrówki:
- Internet otworzył niezależnym twórcom możliwość „niszowania na dużą skalę” w sposób, który nie był możliwy nigdy wcześniej, wspierając niezrównaną kreatywność i innowacje;
. - Jakość publiczności ma znaczenie;
. - Bycie małym jest potężne;
. - Czerpanie przyjemności z dziwactw to Twoja supermoc;
. - Gdy budujesz firmę, tworzysz nowy świat na swoich warunkach, „świat utopijny”, przyciągając określonych ludzi o określonych potrzebach;
. - Niezależni twórcy, jak TY i ja kształtują narrację, gdy tańczymy z kreatywnością podejmując święty akt zdobywania zaufania – budując i tworząc materiały, które mają znaczenie dla ludzi;
. - Kreowanie światów służy jako „pojemnik”, który pozwala na nieliniowe narracje i ścieżki – „wybierz własną przygodę” tworząc intrygujące królicze nory dla odbiorców do zbadania i odkrywania. Ta bogata i wciągająca natura nie tylko przyciąga uwagę odbiorców, ale także sprzyja możliwości budowania relacji i długoterminowego zaufania;
. - Kontener „tworzenia światów” jest mnożnikiem dla lejków marketingowych „otwartego świata”, wzmacniając konwersje bez wad marketingu opartego na tępym przymusie;
. - Firmy twórców polegające na marketingu bezpośredniej odpowiedzi, które wykorzystują liniowe lejki, jako siłę napędową swoich biznesów, są domkiem z kart…
. - Zbuduj „cyfrowy świat” wokół wartościowego i interesującego pomysłu – świat tak bogaty i wciągający, że ludzie są do niego przyciągani, chcą go eksplorować i zamieszkać na dłużej. Nazywam to „małym cyfrowym światem”.
Dla niezależnych twórców, to, jak przyciągasz i budujesz publiczność ma większe znaczenie niż cokolwiek innego.
W świecie napędzanym i motywowanym przez modele biznesowe oparte na poszukiwaniu „kliknięć” i uwagi jest odwieczną gorączką złota, grą hakowania wzrostu, przynęt na kliknięcia, manipulacji, przymusu i ukrytych taktyk stosowanych przez ulubione media społecznościowe i platformy wyszukiwania.
Lepszym sposobem na przyciągnięcie i zbudowanie publiczności jest stworzenie świata, w którym ludzie chcą przebywać.
„Świat” tak bogaty, wciągający, urzekający i wartościowy, że przyciąga odbiorców, którym chcemy służyć… Przyciągając ich nie poprzez manipulację lub przymus, ale dlatego, że naprawdę chcą tam być…
Ale aby w pełni docenić to twierdzenie, musisz zrozumieć kształt i wymiary, kolory i wibracje dwóch podstawowych elementów: „Małych” i „Światów”.
Ich synteza ujawnia antykruchą i zrównoważoną ścieżkę dla niezależnych suwerennych twórców, aby przyciągnąć i zbudować publiczność w erze rozproszenia, hałasu i krótkowzrocznych taktyk.
Niniejsza Deklaracja jest wezwaniem do broni dla niezależnych twórców, takich jak my…
Pamiętam, jak czytałem szwedzki thriller kryminalny „Dziewczyna z tatuażem” (wydaje mi się, że istnieje również film na podstawie tej książki)…
Doświadczenie czytania tej książki było inne niż jakikolwiek film kinowy lub serial telewizyjny.
Dziewczyna z tatuażem zabrała mnie w tak porywającą podróż narracyjną, gdy podążałem za główną bohaterką, Lisbeth Salander, że zakochałem się w czytaniu.
To mnie złamało. Albo mnie naprawiło.
Ale od tamtej pory nigdy nie byłem taki sam (wcześniej praktycznie nie czytałem książek).
Robi to dobra historia w urzekającym świecie.
Dziewczyna z Tatuażem Smoka zapoczątkowała drugą książkę, Dziewczynę, która igrała z ogniem, kontynuując jazdę kolejką górską, której nie mogłem się nacieszyć, kończąc na Dziewczynie, która kopnęła gniazdo szerszeni w 2009 roku.
Przypuszczam, że tytuł trzeciej książki trafia w sedno tego, co robię – The Girl Who Kicked the Hornets’ Nest – co wskazuje na misję, którą sobie wyznaczyłem, aby „zakłócić” choćby w niewielkim stopniu część internetowego establishmentu marketingowego utrwalającego wygasającą formę marketingu opartego na przymusie.
W czasach, w których wszyscy wydają się grać w krótkoterminową grę polegającą na manipulowaniu uwagą, idziemy w drugą stronę, uznając, że aby przyciągnąć i zbudować publiczność na dłuższą metę musimy najpierw zdobyć zaufanie i uwagę.
Budowanie relacji jest sercem Małych Światów Cyfrowych.
Deklaracja Małych Światów została podzielona na cztery części. Każda część tego manifestu opiera się na poprzedniej i przygotowuje grunt pod następną.
Przeczytaj te części po kolei, jak dobry serial.
Ta czteroczęściowa trylogia kładzie podwaliny pod Małe Światy Cyfrowe, które będziemy wspólnie odkrywać i budować.
- Część I: Stara droga
-Niewidzialne tsunami
-„Zamknięte” lejki liniowe (marketing tradycyjny)
-„Otwarte” lejki nieliniowe (marketing w otwartym świecie)
. - Część II: Marketing „otwartego świata”
-Co jeśli Internet jest jak Tokio?
-Zachwycanie dziwnością
. - Część III: Zasady małych cyfrowych światów
-Wybierz własną przygodę
-Opowiadanie historii poprzez budowanie świata
. - Część: IV: Małe cyfrowe światy
-Podziękowania 🙂
Mam nadzieję, że to do ciebie przemówi. Jeśli tak, witaj w domu.
Proszę, odezwij się w każdej chwili. Czytam każdy e-mail.