Listę kontaktów przeważnie zbierasz miedzy innymi od osób, które są już Twoimi klientami, albo czytelnikami Twojej strony www.
Warto jednak zatroszczyć się o to, by na listę trafiły też inne osoby, czyli osoby, które są zainteresowane oferowaną przez Ciebie tematykę, ale które nie znają jeszcze ani Twojej strony, ani oferty.
Oczywiście – wszystkie praktyki muszą być zgodne z prawem.
Jak budować listę kontaktów, by trafiać do nowych odbiorców?
Najlepiej przy wykorzystaniu strony przechwytującej (często można spotkać się w tekstach z angielską nazwą tej strony, czyli: squeeze page).
Strona przechwytująca to strona, której jedynym zadaniem jest zebranie listy kontaktowej.
Cała pozostała treść sprowadzona jest do minimum: zarówno treść, jak i grafika. Wszystkie poszczególne elementy strony muszą skłaniać odwiedzającego do zostawienia swojego adresu email.
Z tego właśnie powodu bardzo ważne jest napisanie, na jaki temat będziesz wysyłać swoje maile.
Warto wspomnieć także o tym, jakie korzyści czekają na subskrybentów. Jeśli możesz podarować coś (np. darmowego e-booka) – napisz też o tym.
Pamiętaj, by wszystko było „lekkie” i przyjemne w odbiorze i w naturalny sposób kierowało odbiorcę do formularza zapisu na listę. Strona przechwytująca będzie tylko wtedy skuteczna, gdy będzie zbierała jak najwięcej adresów – reszta nie ma znaczenia.
Dodatkowymi elementami strony przechwytującej będzie także polityka prywatności, a także (opcjonalnie) regulamin. Jednak są to informacje, do których podajesz tylko i wyłącznie odnośnik, ale nie rozpisujesz się na ten temat.
Podsumowując:
Stwórz ciekawą, minimalistyczną stronę, na której wypiszesz korzyści z subskrypcji. Najważniejszym elementem tej strony będzie oczywiście formularz zapisu na listę.
Paweł Grzech