Szkoła e-Biznesu – podstawy skutecznego marketingu w e-biznesie cz.2

opracuj strategię budowy swojego e-biznesu

Opracowanie strategii działania w e-Biznesie

Gdy masz już zaplanowane i zapisane cele swojej kampanii, to już powinieneś wiedzieć w jakim kierunku zmierzasz. Następny krok zatem, to zaplanowanie konkretnych kroków, aby jak najszybciej dotrzeć do celu.

Musisz zdecydować: w jaki sposób chcesz przekonać swoich potencjalnych klientów i współpracowników, żeby zrobili dokładnie to, co chcesz.

To nie ma nic wspólnego z np. konstrukcją Twojej strony, z prezentacją wideo, czy email marketingiem tutaj chodzi tylko i wyłącznie o odpowiednią argumentację, o jakiś dowód (atraktor), którego będziesz mógł użyć w celu przekonania potencjalnych klientów i/lub współpracowników.

Gdy już odnajdziesz odpowiednią strategię, to stwórz na jej podstawie całą swoją kampanię – obojętnie z jakich narzędzi czy mediów będziesz korzystać. Dzięki temu możesz w swojej grupie docelowej trafić prosto w dziesiątkę.

zastanów się dokładnie nad tym co chcesz sprzedawać Co sprzedajesz?

To jest pierwsze pytanie, które musisz sobie zadać: „Co tak naprawdę sprzedaje?”

Dla Przykładu:

  • Nie sprzedajesz owoców czy suplementów diety – sprzedajesz zdrowie.
  • Nie sprzedajesz nasion trawy – sprzedajesz zielony i piękny trawnik.
  • Nie sprzedajesz basenów – sprzedajesz niezapomniane chwile z rodziną i przyjaciółmi.
  • Nie sprzedajesz lamp, tylko atmosferę.
  • Nie sprzedajesz biletów do teatru, tylko sztukę.
  • Nie sprzedajesz diety, ale większe powodzenie u płci przeciwnej!

Zadaj sobie to pytanie: „Co tak naprawdę sprzedaje?”

Nie tylko dla jednego produktu, czy usługi, tylko dla Twojego całego biznesu. Stwórz możliwie jak największą listę i wybierz z niej dwa najmocniejsze punkty. To jest pierwszy krok do określenia Twojego USP.

USP (Unique Selling Proposition), to jest tzw. atraktor Twojego produktu/usługi lub możliwości biznesowej, którego musisz podkreślić, aby odróżnił siebie od konkurencji. On musi stanowić takie „kryterium zakupu”, które powoduje, że Twoja oferta będzie logicznym i oczywistym wyborem – Twój produkt lub usługa, trzeba to po prostu mieć.

  • Produkt: „Unikalna rakieta tenisowa, dzięki której poprawisz swoją szybkość
    oraz dokładność aż o 45%”
  • Oferta: „Już zaledwie po 3 godzinach ćwiczeń zaczniesz serwować jak
    Roger Federer i zmieciesz swoją konkurencję z powierzchni ziemi”
  • Gwarancja: „Jeśli masz wrażenie, że po 3 godzinach treningu nadal nie potrafisz
    serwować jak zawodowiec, to otrzymasz 100% zwrot Twojej inwestycji.
    Bez jakichkolwiek pytań z mojej strony”

Sam akurat tego dokładnie nie sprawdziłem, ale bardzo prawdopodobne jest to, że inne rakiety tenisowe zapewnią podobne rezultaty – Ty jednak podkreślasz atraktor swojego produktu jak nikt inny na rynku.

Weźmy jako przykład ponownie nasiona trawy. To co tak naprawdę sprzedajesz w tej sytuacji, to zielony trawnik, prawda? A co powiesz w takim razie na atraktor tego typu: „Te specjalne hodowane nasiona spowodują, że Twój ogród będzie piękny niczym ogrody Babilonu, a Twoi wszyscy sąsiedzi aż zzielenieją z zazdrości.”

Twoja cała kampania marketingowa powinna skupiać się na pokazaniu, w jaki sposób z Twoich nasion wyrośnie trawa tak piękna i zielona, że wszyscy sąsiedzi będą aż zzielenieją z zazdrości.

Trzecia i ostatnia część:

Przejdź dalej>>

 

Szkoła e-Biznesu – podstawy skutecznego marketingu w e-biznesie cz.3

 

Paweł Grzech

Paweł Grzech
www.pawelgrzech.pl

 

P.S. 

Mam nadzieję, że udało mi się pokazać Ci przynajmniej po części, jak zabrać się za niektóre rzeczy – a jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o budowie e-biznesu w najlepszej branży świata, to zapraszam pod ten adres: AllinOne Business System…

 

Scroll to Top