Sprawdzone Pytanie – lista 14 starterów do rozmów z klientami

Nie ma nic potężniejszego niż możliwość skutecznego porozmawiania z potencjalnym klientem i zachęcenia go do dalszych działań.

Klient to świetny kandydat na partnera biznesowego, zatem nigdy nie wiadomo.

Zanim zaczniemy, musisz o jednym wiedzieć…

Przez lata działalności osobiście zasponsorowałem ponad 500 osób do programów partnerskich i firm MLM, z którymi współpracowałem (wskazówka: nie musisz rekrutować setek osób. Sprawdź ten Vlog – zagrożenia związane z rekrutacją..).

Przez lata zainwestowałem kilkanaście tysięcy PLN w moją edukację… Nie wszystko się zwróciło (nie będę Ci tu ściemniać), ale koniec końców wyszedłem na PLUS.

Pytania, które tutaj wymieniłem są wynikiem tego, czego się nauczyłem i inwestycji, które w siebie poczyniłem, a teraz przekazuję je Tobie.

Poniższe pytania są bardzo proste, łatwe do zadawania i naprawdę mają na celu zrobienie jednej rzeczy…

ZACHĘCIĆ DO DALSZEJ ROZMOWY!

Jest jeden temat, na którym MUSISZ skupić się podczas rozmowy z ludźmi.

Co to za temat?

ONI SAMI!

Każda osoba na tej planecie mówi w tym samym języku, czyli…

„Co ja będę z tego mieć?”

Ludzie uwielbiają rozmawiać o swoim życiu. Więc pozwól im.

W rzeczywistości im więcej Twój rozmówca mówi o sobie i im bardziej się nim interesujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że Ci zaufa i Cię polubi.

To trochę dziwne, ale kiedy ludzie czują, że mogą się przed Tobą otworzyć i opowiedzieć Ci swoją historię, a Ty okazujesz prawdziwe zainteresowanie… przyciągasz ich do siebie.

Stare powiedzenie „Ludzie nie dbają o to ile wiesz, dopóki nie dowiedzą się, jak bardzo ci zależy” jest jak najbardziej prawdziwe.

Jedną z moich ulubionych książek jest klasyk Dale Carnegie zatytułowany „Jak zdobywać przyjaciół i wpływać na ludzi” (wersja audio).

Jeśli nigdy nie czytałeś lub nie słuchałeś audio tej książki to BARDZO POLECAM!

W rozdziale zatytułowanym „Jak być dobrym rozmówcą” opowiada o tym, jak nauczył się, że samo słuchanie ludzi i okazywanie prawdziwego zainteresowania tym, co dla nich ważne powodowało, że ludzie czuli się do niego przywiązani.

Powiedział, że ogromną częścią bycia dobrym rozmówcą było po prostu słuchanie drugiej osoby.

Kiedy dobrze słuchasz, to słyszysz ich cele, pragnienia i aspiracje.

Jeśli pomożesz rozmówcy osiągnąć w jakiś znaczący sposób jego cel… to krótko mówiąc pokocha Cię 🙂

Jest to bardzo potężna zasada i jeśli połączysz ją z poniższymi pytaniami, to możesz zwiększyć swoje wyniki 2-dwu, a nawet 3-trzykrotnie w bardzo krótkim czasie.

To naprawdę proste. W końcu jesteśmy w biznesie ludzi. Dlatego zrozumienie, jak rozmawiać i odnosić się do ludzi, jest istotną częścią tego, co robimy.

To w jaki sposób rozmawiasz z ludźmi i jak dobrze rozumiesz ludzką naturę, bezpośrednio przełoży się na Twoją zdolność do zarabiania pieniędzy i budowania biznesu w zakresie marketingu sieciowego lub sprzedaży bezpośredniej.

Kiedy będziesz przechodzić przez poniższe -bardzo proste- pytania koniecznie pamiętaj o tym, co przed chwalą przeczytałeś.


ZACZYNAMY:

1. Czym się zajmujesz?

Poznanie tego, co robi dana osoba daje wspaniały wgląd w jej życie osobiste i biznesowe.

Jednym z głównych powodów zadania tego pytania jest to, że zadziała prawo wzajemności. Co to jest „wzajemność”? Zasadniczo, jeśli zadasz komuś takie pytanie to poczuje się on zobowiązany zadać to samo pytanie Tobie. To otwiera drzwi do rozmowy o tym, co robisz, a potencjalnie także do rozmowy o Twoim biznesie.

2. Co to dokładnie oznacza / Z czym to się dokładnie wiąże?

To ważne pytanie, ponieważ zawiera szczegóły. Szczegóły są niezbędne do zrozumienia danej osoby.

Gdy trochę lepiej poznasz swojego rozmówcę, możesz zacząć formułować w swoim umyśle, jak najlepiej pozycjonować swój produkt lub usługę w sposób zgodny z przeszłymi doświadczeniami Twojego rozmówcy.

3. Jak długo to robisz?

Znowu bardzo ważne. Jeśli ktoś robi karierę od dłuższego czasu, daje to dużo wglądu w jego pochodzenie.

Z drugiej strony, jeśli dana osoba jest początkująca w swoim zawodzie, to kilka następnych pytań może naprawdę wpłynąć na jego decyzje, czyli dlaczego robi to, co robi.

4. Co skłoniło Cię do podjęcia takiej decyzji?

Zrozumienie własnej motywacji jest kluczowe. Prawda jest taka, że możesz dużo zrozumieć o osobie dzięki temu, co ją motywuje. Jest to kluczowa informacja, która może pomóc w stworzeniu wiadomości i lepszym komunikowaniu się z Twoim rozmówcą. Dzięki temu możesz odkryć w jaki sposób Twój produkt lub usługa może mu pomóc, czyli co on będzie z tego mieć…

5. Robiłeś coś wcześniej?

Więcej wglądu w pochodzenie Twojego rozmówcy. Kiedy ludzie dokonują zmian w życiu, zwykle dzieje się to z jakiegoś powodu.

Na przykład, jeśli ktoś zmienił pracę, aby robić to, co robi teraz mogło to być z ważnego powodu. Spróbuj się dowiedzieć.

Zrozumienie głównych motywacji rozmówcy może być kluczowym elementem układanki.

6. Czy lubisz to, co robisz?

To jest ważne.

Jeśli ludziom nie podoba się to, co robią, może to być główny przycisk motywujący ich do podjęcia działania. Wiedza o tym może Ci bardzo pomóc.

7. Czy sytuacja gospodarcza miała jakiś wpływ na Twój biznes/pracę?

Znowu kolejne pytanie, które naprawdę może kogoś zmotywować do działania.

Kiedy gospodarka mocno uderzyła w Twojego rozmówcę to może być to POTĘŻNY motywator do odkrycia alternatywnej ścieżki rozwoju. Natomiast, jeśli Twój rozmówca nie ucierpiał z tego powodu, to możliwe, że spędza zbyt dużo czasu robiąc to, co robi i możliwe, że nadszedł już czas na zmiany…

8. Czy kiedykolwiek rozważałeś robienie czegoś innego?

Po zadaniu tego pytania bardzo ważne jest to, że jeśli Twój rozmówca jest zadowolony z tego, co robi i nie planuje nic innego, to ja osobiście nie drążę dalej tematu…

9. Jakie masz doświadczenie w biznesie online?

Są 2 powody, dla których podoba mi się to pytanie. Ustawia Cię jako osobę, która kontroluje rozmowę. To pytanie może również sprawić, że ludzie powiedzą Ci dlaczego powinieneś z nimi współpracować… Całkiem fajnie, co?

10. Czy Twoje doświadczenia z biznesu online/mlm są pozytywne?

Czasami ludzie byli wcześniej w jakimś biznesie i nie mieli pozytywnych doświadczeń. Jeśli poczujesz taką atmosferę, możesz przejść do pytania poniżej, aby uzyskać odpowiedź…

11. Dlaczego uważasz, że Ci się nie udało?

Bardzo ważne, aby dokładnie wysłuchać odpowiedzi.

Nie chcesz pracować z ludźmi, którzy uwielbiają obwiniać innych. Prawda jest taka, że ​​indywidualny sukces każdej osoby zależy od niej samej.

Jeśli Twój rozmówca nie odniósł sukcesu i za własną porażkę obwinia kogoś innego, musisz zadać sobie pytanie, czy warto z nim współpracować (zadaj to pytanie tylko wtedy, gdy dana osoba nie odniosła sukcesu lub nie zarobiła żadnych pieniędzy w swoim poprzednim biznesie).

12. Jaki jest Twój ostateczny cel w biznesie?

DOBRE PYTANIE! To ujawni główny czynnik motywujący Twojego rozmówcę.

Twoim celem jest pomoc w osiągnięciu jego celów. Nie Twoich, tylko JEGO!

Pamiętaj, ludzie są w biznesie dla siebie, więc musisz im pokazać, jak dotrzeć do ich ostatecznego celu. Pokaż im, jak to właśnie TY możesz pomóc im się tam dostać.

13. Tak z ciekawości, jesteś może zainteresowany, aby uzyskać trochę informacji na temat prostych metod zarabiania za pomocą Facebooka? Jeśli nie to nie ma problemu. Tak sobie pomyślałem, że po prostu zapytam.

Tutaj otwierasz drzwi i sprawdzasz, czy dana osoba jest otwarta na propozycje. Pamiętaj, że to nie jest gwarancja, że ​​się zarejestruje. Zobaczysz po prostu, czy Twój rozmówca czegoś szuka, czy nie. Jeśli odpowie TAK, to przejdź do pytania nr 14.

14. Super… Potwierdź mi tylko, czy mogę wysłać Ci link do krótkiego nagrania i zaczniemy działać?

Zawsze proś o zgodę na przesłanie linku. Czemu? Ponieważ nigdy nie powinieneś z góry zakładać, że Twój rozmówca zgodzi się na przesyłanie dalszych materiałów

Kiedy otrzymasz pozwolenie to nie przekraczasz swoich granic. Twoim celem jest popychanie rozmówcy do przodu bez naruszania jego poczucia kontroli.


Jak widzisz są to bardzo proste pytanie, ale nie typu… KOPIUJ-WKLEJ!

Nie chodzi o mechaniczne kopiowanie i wklejanie regułek. Żaden skrypt do tego nie służy.

Skrypty mogą Ci służyć jako podkładka, tak samo powyższe pytania.

Na dzisiaj to tyle.
.

Widzimy się po drugiej stronie!
Paweł Grzech
Podręcznik Nowoczesnego Marketera Sieciowego

 

Scroll to Top