Na polskim rynku jest dość spory wybór różnego rodzaju programów partnerskich. Chociaż nikt nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do polskiego rynku – praca przecież jest przez Internet, więc jedyną barierą jest ta językowa.
Tak więc jest z czego wybierać. Dla osoby początkującej w tym biznesie taki duży wybór może z czasem przyprawić o lekki ból głowy – nikt nie jest w stanie skutecznie działać we wszystkich istniejących programach partnerskich (o tym, w ilu warto działać – będę pisał w przyszłości).
Jaki zatem program partnerski wybrać i czym kierować się przy jego ocenie?
Przede wszystkim zastanów się, w jakiej branży najlepiej się czujesz. Może jesteś osobą, która zna się na nowinkach technicznych, a może wręcz przeciwnie na sztuce?
Czy interesujesz się gotowaniem, czy raczej urodą?
Skoro istnieje tyle różnych programów partnerskich – możesz wybrać przecież produkt, z którym będziesz czuł się dobrze i którego promocja będzie dla Ciebie przyjemnością (niektórym udaje się to połączyć z pasją).
Jeśli odpowiesz sobie na to pierwsze pytanie – pewnie już masz wstępną listę programów partnerskich, z którymi możesz rozpocząć współpracę. Jednak pewnie nadal jest ich za dużo. Czas na kolejną selekcję – wysokość prowizji.
Szukaj takich programów, które szanują partnerów. Szacunek ten będzie widoczny właśnie w wysokości prowizji. Oczywiście ma to proste przełożenie na Twoje zarobki – im większy procent prowizji, tym większe zarobki.
Warto także zwrócić uwagę na to, co dzieje się z pozyskanym przez Ciebie klientem. Czy sklep faktycznie jest wiarygodny, a klienci zadowoleni? Im więcej pozytywnych opinii zadowolonych klientów, tym łatwiejsza staje się Twoja praca.
Dodatkowo – zadowolony klient pewnie wróci i dokona zakupów ponownie.
Dowiedz się zatem, czy program partnerski sklepu oferuje prowizję wieczną. Prowizja wieczna jest naliczana Tobie zawsze, gdy pozyskany przez Ciebie klient dokonuje ponownych zakupów (nawet jeśli te kolejne zakupy nie były wynikiem Twoich działań).
Najciekawszą według mnie propozycją są jednak programy partnerskie oferujące usługi abonamentowe.
Sprzedaży dokonujesz w rzeczywistości tylko raz, jednak klient ma dostęp do usługi tylko po wniesieniu abonamentu za określony okres.
Ty masz płacone nie tylko za pierwsze pozyskanie klienta – prowizja jest wypłacana każdego miesiąca po opłaceniu konta/usługi przez klienta.
Takie programy są według mnie najbliżej idei dochodu pasywnego.
Naprawdę wykonujesz pracę tylko raz, a później otrzymujesz za to comiesięczne wynagrodzenie. Oczywiście tak długo, jak klient opłaca abonament – jednak to już jest zmartwienie firmy, z którą współpracujesz.
W systemie abonamentowym firma musi dołożyć szczególnych starań, by klient chciał zostać z nią na kolejny okres. Warto oczywiście dla pewności sprawdzić jeszcze opinie klientów o takiej firmie.
Jakby jednak nie patrzeć – o wiele bardziej opłacalne wydaje się być otrzymywanie wielu prowizji (co miesiąc) z jednego pozyskanego klienta, niż prowizję wypłacaną tylko jeden jedyny raz.
Ten pierwszy dochód (z abonamentowego programu partnerskiego) jest do tego znacznie bardziej stabilny – zawsze możesz w przybliżeniu obliczyć swoje dochody z kolejnego miesiąca.
Dochód ze „zwykłego” programu partnerskiego jest o wiele mniej przewidywalny, czyli niestabilny.
Wersja video:
(oryginał na YouTube: programy partnerskie w praktyce…)
Serdecznie zapraszam Cię zatem do przetestowania 3-Stopniowej Formuły która umożliwia budowę kilku źródeł dochodu (jednocześnie) w zaciszu własnego domu.