E-biznes to doskonały sposób na zarabianie. Ma oczywiście swoje ograniczenia, ale to akurat żadna nowość, tylko norma. Pytanie o to, na czym zarabiać przez internet, pada dziś często i odpowiedzi bywają różne – lepsze i gorsze.
Tak naprawdę jednak okazuje się, że często zamiast odpowiedzi na pytanie „na czym” okazuje się odpowiedź na pytanie „jak”.
Zanim zaczniesz…
Niezależnie od przyjętej formy zarabiania, zawsze musisz poznać swój produkt i rynek, na którym zamierzasz działać. Ta zasada jest niezmienna i choć jej przestrzeganie nie gwarantuje jeszcze sukcesu, to na pewno zwiększa szanse na sensowny dochód.
E-biznes jest doskonałą opcją dla osób, które z różnych powodów nie mogą albo nie chcą pracować inaczej: studentów, młodych mam, osób niepełnosprawnych – tak naprawdę dla każdego.
Poznaj swój produkt…
Nie ma znaczenia, czy sprzedajesz jakiś własny poradnik, czy uczestniczysz w programie partnerskim. Przede wszystkim musisz zdawać sobie sprawę z wyjątkowości swojego produktu. Jeśli nie będziesz znał wszystkich jego wad i zalet, sprzedaż nie będzie duża. Pamiętaj, że musisz być ekspertem – sprzedawcą godnym zaufania, który pomoże, doradzi, a nie tylko sprzeda produkt za wszelką cenę.
Znajomość produktu to kwestia wiedzy o jego historii, przeznaczeniu, formach, zastosowaniach, ale również wariantach cenowych, opcjach. Musisz być przygotowany na to, że potencjalni klienci, będą o produkt pytali i to Twoim zadaniem jest udzielić im odpowiedzi.
Badanie rynku…
W przypadku programów partnerskich uczestnicy często otrzymują materiały, które mają im przybliżyć rynek, charakter klientów i przynajmniej ogólną charakterystykę targetową grupy docelowej. W przypadku produktów własnych, samemu trzeba takie dane zebrać, obrobić i zastosować w praktyce.
Rynek trzeba znać, ponieważ jego charakterystyka wymusza stosowanie odmiennych form promocji, używanie innych argumentów na rzecz sprzedawanego produktu, a przede wszystkim określa, czy sprzedaż konkretnego produktu w ogóle ma szanse powodzenia.
Wiedza to proces, a nie stan…
Jeden z najczęstszych problemów, które powodują, że świetnie zapowiadający się e-biznes upada, to pewność, że już wszystko się wie. Zdobywanie wiedzy to proces, który nigdy się nie kończy. Wprawdzie istnieje skończona ilość metod marketingowych, ale jest ona bardzo duża, a i dostępnych wariantów jest bardzo wiele. Znalezienie kombinacji technik sprzedaży, która da najlepsze efekty, to sprawa wielce skomplikowana.
Po pewnym czasie prowadzenia działalności każdy przedsiębiorca dochodzi do wniosku, że czas na dywersyfikację. Wniosek ten jest oczywisty dla wszystkich, ale realizacja postanowienia nastręcza określonych trudności. Wprowadzenie do oferty nowego produktu, nawet jeśli wydaje się on bliźniaczo podobny do poprzedniego, zawsze powoduje rozchwianie sytuacji firmy.
Trzeba sporej wprawy, żeby nie stracić wtedy impetu – zdobycie nowej wiedzy, która nie tylko wytłumaczy i pozwoli zrozumieć zmianę na przykład w strukturze dochodu, ale przede wszystkim pozwoli na podjęcie działań obronnych, jest warunkiem absolutnie koniecznym.
E-biznes wymaga ciągłego trzymania ręki na pulsie, jeśli chodzi o nowe technologie. Nawet jeśli nie pojawia się żadna nowa metoda promocji, to mogą ulec zmianie preferencje klientów i ich nastawienie względem tych sposobów, z których akurat korzystasz.
Może to być problemem, jeśli nie zareagujesz odpowiednie szybko i nie wdrożysz żadnych korzystnych modyfikacji do swojego modelu sprzedaży. Dlatego wiedzę należy rozumieć szeroko i cały czas gromadzić informacje, które mogą okazać się pomocne w prowadzeniu biznesu.
Zacznij swoją przygodę z zarabianiem w Intendencie od tego…
P.S.
Drogi przyjacielu,
Nazywam się Paweł Grzech i dosłownie za 5 minut pokażę Ci jak za pomocą programów partnerskich zarabiać kilka średnich krajowych prosto z domu i otrzymać specjalny system, dzięki któremu stałem się niezależny finansowo.
Kliknij w Zarejestruj Mnie i dołącz do Akademii E-Biznesu: