Wizerunek w e-biznesie to temat – rzeka. Jest niezwykle istotną sprawą, którą jednak nie sposób wytłumaczyć na jednym przykładzie. Twoją markę buduje wszystko to, co robisz. Przyjrzyjmy się zatem poszczególnym elementom.
Przede wszystkim musisz postanowić, jaką markę chcesz zbudować.
Na jakim wizerunku Ci zależy?
Wiem, że odpowiedzi mogą wydawać się oczywiste, jednak czasem samo uświadomienie sobie ich może sprawić, że zrozumiesz, co warto zmienić w dotychczasowym działaniu.
Mogę pewnie z góry założyć, że chcesz aby ludzie uważali, że jesteś wiarygodnym, uczciwym i solidnym partnerem biznesowym. Jeśli tak – musisz taki właśnie być.
Pamiętaj jednak, że nikt nie lubi oschłych ludzi ze sztywnymi zasadami – pozwól się innym polubić. Nie chowaj się za anonimowością – to nie przyciągnie Ci sympatii innych.
Warto także być pomocnym, pokazać swoją ludzką stronę. Daj się poznać nie tylko zawodowo, ale także i prywatnie.
Zawsze miej na uwadze to, że każde Twoje działanie w Internecie zostanie zapamiętane i będzie miało wpływ na to, jak jesteś przez innych postrzegany.
Nie ma zatem sensu wdawać się w publiczne kłótnie. Na forach i w komentarzach zawsze zachowuj odpowiedni umiar i kulturę – to będzie tworzyło dobry i ciepły wizerunek. Ludzie bardziej szanują tych, którzy potrafią opanować swoje nerwy nawet wtedy, gdy rozmówca nie grzeszy kulturą.
Miej zatem szacunek do każdej osoby, która w jakiś sposób jest powiązana z tym, co robisz. Może to być Twój klient, czytelnik bloga, albo znajomy z FaceBooka. Zawsze stawiaj na najlepszą treść i wartościową wiedzę.
Pamiętaj, że spam może Ci o wiele bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Spam (szczególnie ten na FB) przeważnie zniechęca innych do kontaktu ze spamerem, a przecież Tobie zależy na zupełnie innej reakcji ludzi.
Nawet jeśli tej treści będziesz przez to udostępniał nieco mniej – ważne, by była ona wartościowa i rzetelna.
Ta sama zasada dotyczy także Twoich produktów. Pomogą one Ci zbudować wizerunek eksperta, ale tylko pod warunkiem, że będą one naprawdę wartościowe.
Słaby produkt (choćby był to nawet darmowy ebook) wyrządzi Ci więcej krzywd, niż jego brak. Zawsze zbieraj opinie zadowolonych klientów – mają one ogromną moc w oczach innych.
Nie wiem, czy masz tego świadomość – część osób pewnie przygląda Ci się już od jakiegoś czasu i sprawdza, czy faktycznie jesteś wiarygodnym partnerem biznesowym. Wiarygodność uzyskasz tylko dzięki konsekwentnemu działaniu.
Powstrzymaj się zatem przed chęcią częstych zmian firm, z którymi współpracujesz. Oferowanie coraz to innych biznesów sprawi, że ludzie przestaną Cię traktować jako poważnego i solidnego partnera.
Ważne jest zatem wszystko to „co?” i „jak?” robisz. Zwróć uwagę także na to „gdzie?”. Chodzi tutaj o wszelkiego kanały dotarcia do ewentualnych partnerów, czy też klientów. Jak wyglądają Twoje strony? Czy są one zgodne z tym, jak chcesz, by wyglądała Twoja marka? Czy są one spójne? Jeśli odpowiedź na którekolwiek pytanie jest negatywna – warto wprowadzić tam zmiany.
Jak zatem widzisz – budowa wizerunku jest skomplikowanym i nieustannym pamiętaniem o tym, co chcemy osiągnąć.
Jest to jednak niezwykle potężny element każdego e-biznesu – warto mieć go zawsze na uwadze.
Zobacz jak działa model biznesu, który jest stabilny i dochodowy…
Kliknij tutaj i poznaj szczegóły >>>