Jeśli już prowadzisz listę adresową – wiesz, jakie korzyści z tego płyną. Jednak może zdarzyć się i taka sytuacja, kiedy Twoja wiedza jest tylko i wyłącznie teoretyczna, a Ty nadal nie widzisz finansowych efektów swoich działań.
W takiej sytuacji pewnie co chwilę zastanawiasz się:
- jak zarabiać na liście kontaktów…
- jak pisać, by faktycznie czytelnik stał
się Twoim klientem…
Oprócz kilku wyjątkowych sytuacji (np. budowanie marki) to właśnie takie zadanie jest powodem do budowania listy mailingowej.
Jeśli chcesz zarabiać – musisz regularnie wysyłać maile
do swojej listy.
Zacznij najpierw od maili, w których nie będziesz nic sprzedawać.
Dzięki temu zyskasz zaufanie, a także zbudujesz swój autorytet w oczach czytelników. Jeśli już to zrobisz – możesz wysyłać maile, których zadaniem jest sprzedaż.
Przede wszystkim pamiętaj, że mail sprzedażowy (jeśli ma być skuteczny) nie może być suchą informacją o tym, co proponujesz.
Dobrze, jeśli w samym mailu nie będziesz wspominał nic o kupowaniu.
Niech treść maila będzie na tyle interesująca, by czytelnik chciał kliknąć w link zamieszczony w informacji. Link oczywiście będzie prowadził do strony ofertowej.
Trudno sprzedać samą wiadomością mailingową, szczególnie że jest ona ograniczona krótką formą. Jedynym zadaniem staje się zatem zaciekawienie czytelnika, by chciał on obejrzeć ofertę.
Nie możesz jednak stosować tej zasady przy każdym mailu.
Naucz subskrybenta, że nie zawsze pod linkiem zamieszczonym w mailu kryje się oferta.
Wysyłaj maile, które oferują wartościową wiedzę – wtedy czytelnik będzie wiedział, że warto czytać informacje od Ciebie i… warto klikać w odnośniki w Twoich mailach.
Taka praktyka przyniesie Ci o wiele większą skuteczność maili sprzedażowych.
Ważne:
Więcej materiałów na temat budowania listy adresowej oraz email marketingu,
znajdziesz w TYM szkoleniu >>
Paweł Grzech