Czym Jest „Przynęta” i Dlaczego Jest Tak Potrzebna Do Budowy Listy Adresowej

Gdy budujesz swoją listę adresową, to zapewne chcesz, aby Twoje kontakty były jak najwyższej jakości, prawda? W tym kontekście, być może słyszałeś już określenie „Przynęta”? W USA mówi się np. „Lead Magnet”, „ethical bribe”, „sign up offer” itd.

W dzisiejszym artykule omówimy sobie dokładnie, czym jest taka „Przynęta”, jak wykorzystać ją do budowy listy adresowej i jak powinna być skonstruowana.

W jaki sposób budować listę adresową
Image courtesy of ratch0013 at FreeDigitalPhotos.net

Co to jest „Przynęta”?

„Przynęta” to krótko mówiąc zwykły prezent, który dajesz za darmo jakiejś osobie w zamian za zapisanie się na Twojej liście kontaktów. Taki prezent musi być wartościowy i powinien rozwiązywać jakiś konkretny problem (dzięki temu będziesz mieć o wiele więcej zapisów na listę).

Nie ma za dużego znaczenia czym dokładnie będzie Twój prezent. Sprawdź poniżej co możesz wykorzystać.

 

Rodzaje „Przynęt”:

  • Raport w formie PDF
  • Nagranie audio
  • Webinar (konferencja online)
  • Darmowe video
  • Seria kilkunastu filmów video
  • Darmowe szkolenie w postaci wiadomości email (seria kliku wiadomości)
  • Kupon rabatowy 
  • Darmowy Coaching np. 30 min. na Skype
  • Konsultacje email np. 2 wiadomości
  • Próbki produktów
  • itd., itd

Jak widzisz, masz dużo możliwości na budowę swojej „Przynęty”. Jednak zanim zaczniesz to robić radzę dokładnie się zastanowić i odpowiedz sobie na kilka pytań.

Na samym początku zastanów się nad tematyką – wszystko musi być zgodne z Twoją niszą i musi pasować do Twoich czytelników. 

 

Oto 3 pytania, które pomogą zaprojektować Ci Twoją „Przynętę”:

  1. Jaka tematyka najbardziej interesuje Twoich czytelników, subskrybentów i potencjalnych klientów?
  2. Na czym najlepiej się znasz ? Jest to ważne, bo Twoja „Przynęta” musi mieć konkretną wartość w oczach Twoich czytelników.
  3. W jakim formacie chcesz zaprezentować swoje materiały? (Video, PDF, Audio itd.)

 

Kluczem do sukcesu jest odkrycie tego, co Twój idealny klient potrzebuje i chce. Masz wiele możliwości aby to odkryć np. za pomocą ankiety, mediów społecznościowych, forów dyskusyjnych itd. 

Postaraj się odkryć największy problem swoich czytelników i daj im konkretne rozwiązanie. 

 

Czy „Przynęta” jest mi potrzebna do budowy listy?

Oczywiście, że TAK!

Czasy gdy ludzie chętnie zostawiali swoje adresy email (nie oczekując zbyt wiele w zamian), już dawno minęły. 

Kilka lat temu wystarczyło napisać krótkie hasło:

„Zapisz się na Newsletter” lub „Zapisz się tutaj, aby być na bieżąco”.

Spróbuj zrobić tak dzisiaj 🙂

Gwarantuję praktycznie zerowe efekty (chyba, że jesteś znany i popularny w branży)… wracając do tematu.

Twoja „Przynęta” z jednej strony powinna rozwiązywać jakiś poważny problem Twojego czytelnika (dzięki temu bardzo chętnie zapisze się na Twoją listę kontaktów), a z drugiej strony, nie powinieneś zdradzać od razu wszystkich swoich sekretów.

Informacje zawarte w „Przynęcie” musisz bardzo dobrze zbilansować, bo inaczej możesz mieć problem ze sprzedażą produktów… Nie będziesz miał po prostu co sprzedać, jeśli Twoja „Przynęta” zdradzi za dużo. 

Jedną z moich „Przynęt” jest raport pt. Marketing Sieciowy PRO – Co musisz zrobić, aby skutecznie budować biznes mlm online i przyciągać klientów niczym magnes…

Mógłbym bez problemu sprzedawać ten raport (nawet za 97 zł), ale postanowiłem oddać go całkowicie za darmo. 

Jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda taki raport, to kliknij TUTAJ lub w okładkę poniżej…

Jak powinna wyglądać dobra „Przynęta”?

# Dobra „Przynęta” musi się wyróżniać:

Dobra „Przynęta” musi się wyróżniać i rzucać się w oczy. Jeśli będziesz korzystać z podobnych „Przynęt” do innych i budować je jak wszyscy, to na 99% będziesz mieć poważny problem z budową swojej listy.

Dobrą „Przynętą” może być np. plan działania w formie PDF, który krok po kroku rozwiąże jakiś poważny problem Twojego czytelnika. Dokument, do którego chętnie się wraca po nowe pomysły i inspirację. 

Zaletą poradnika PDF jest to, że dużo osób zapisuje te materiały na dysku swojego komputera i od czasu do czasu do nich wraca – ja sam mam bardzo dużą bibliotekę poradników, do których co jakiś czas powracam, a nawet je drukuję.

Zadbaj również o ciekawy i inspirujący tytuł – dzięki temu Twój poradnik będzie mocniej rzucać się w oczy.

 

# Dobra „Przynęta” rozwiązuje jakiś konkretny problem:

Twoi czytelnicy zawsze mają z czymś problem i potrzebują szybkiego rozwiązania… Zatem, dlaczego nie dać im tego rozwiązania na tzw. srebrnej tacy?

Jeśli pomożesz swojemu czytelnikowi, to automatycznie staniesz się w jego oczach godną zaufania osobą i zbudujesz pozytywne relacje. A to bardzo ułatwi Ci dalszą sprzedaż i promocje.

Problemy Twoich czytelników z jednej strony odnoszą się konkretnie do Twojej niszy, a z drugiej,  odnoszą się bardziej do sytuacji, w której akurat znajduje się Twój czytelnik.

Zakładam, że nie potrafisz czytać w myślach, dlatego polecam Ci nastawić się na rozwiązanie problemów, które są specyficzne dla Twojej niszy.

Co w takim razie powinieneś zrobić?

Stwórz najlepiej krótką listę i zapisz problemy, które występują w Twojej niszy. Następnie wybierz najpoważniejszy i najczęściej występujący problem… i opisz lub omów rozwiązanie tego problemu w swojej „Przynęcie”. 

Wskazówka:

Nie twórz „Przynęty” w sposób ogólnikowy np. Jak zarabiać więcej pieniędzy?

Buduj bardziej specyficzne „Przynęty” np. Bezpłatny Poradnik – Jak po 90 dniach zarabiać 100 zł dziennie w Internecie… Bez używania telefonu i bez nachodzenia znajomych oraz rodziny?

 

# Dobra „Przynęta” daje konkretne efekty:

Jeśli Twoja „Przynęta” zachęci Twojego czytelnika do szybkiego działania np. rozwiąże jego problem lub da mu jakiś efekt, to masz zwycięzcę!

Dobra „Przynęta” rozwiązuje problemy, dzięki czumu budujesz ze swoim czytelnikiem pozytywne relacje i otwierasz drzwi do dalszej współpracy np. sprzedaży produktów lub promocji programów partnerskich.

Wskazówka:

Nie dawaj rozwiązania na wszystko… bo później nie będziesz miał co sprzedaż.

Widziałeś kiedyś degustacje w marketach? Wchodzisz do marketu i dostajesz próbkę jakiegoś produktu np. wędliny, kiełbasy itd. Nie otrzymujesz od razu całej kiełbasy, tylko kawałek.

Podobnie jest z budową listy adresowej. Nie dawaj od razu rozwiązania na wszystko. Daj na początku próbkę, a później całość.

Dobrej jakości „Przynęta” jest w dzisiejszych czasach niezbędna, bo tylko w taki sposób zaczniesz  wyróżniać się na tle swojej konkurencji. 

Nie śpiesz się z budową „Przynęty” i zastanów się co u Ciebie działa najlepiej i pomoże Ci w budowie listy. Dzięki temu Twoi czytelnicy staną się Twoimi subskrybentami, a następnie klientami oraz współpracownikami.

Wskazówka:

Zwróć również uwagą na przycisk, który znajduje się w Twoim formularzu…

auto-przycisk

 

 

 

Zwykły przycisk na którym pisze np. „Subskrybuj tutaj” też nie działa tak dobrze jak kilka lat temu. Staraj się używać haseł, które nawołują do wykonania konkretnej akcji… w tym przypadku do zapisania się na Twoją listę.

 

Mam nadzieję, że udało mi się Ci jakoś pomóc i udzielić kilku wskazówek. Teraz nadszedł czas na działanie!

PS. Kliknij TUTAJ i zobacz jak wygląda moja „Przynęta”. 

 

Do usłyszenia,
Paweł Grzech

pg-pomysl-na-biznes-w-domu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scroll to Top