W poprzedniej części artykułu omówiliśmy jak ważnym czynnikiem w prowadzeniu e-mail marketingu jest właściwe pisanie maili oraz omówiliśmy kilka podstawowych zasad pisania maili.
Dziś zagłębimy się w temat jeszcze bardziej.
==========================================================================
Informację o tym, jak budować listę kontaktów oraz dokładne omówienie jak zarabiać
na liście kontaktów znajdziesz pod linkiem: atrakcyjny e-mail marketing.
==========================================================================
Kolejną sprawą po polu OD, nagłówku oraz pierwszym zdaniu, jest struktura wiadomości.
– Estetyka:
Przede wszystkim naucz się formatować tekst, który następnie podzielisz na krótkie akapity.
Sam tekst zawijaj po 55-70 znakach. To bardzo ułatwia czytanie oraz przejrzystość wiadomości.
Najważniejsze informację powinny być w jakiś sposób wyjustowane. Pogrub, podkreśl lub zmień kolor najistotniejszych informacji.
Długość maili nie powinna być za długa. Najlepiej aby e-mail był krótkim zachęceniem w kilku zdaniach do tego, aby odbiorca został przekierowany na odpowiednią stronę – to może być np. artykuł na Twoim blogu lub strona przechwytująca.
Szkolenie jak zbudować stronę przechwytującą wyjaśni Ci jak ją wykonać.
– Uczciwość:
Pisząc nagłówki i treść wiadomości nigdy nie naginaj faktów.
Pisz wyłącznie prawdę.
Jeśli piszesz, że 3 proste triki powodują zwiększenie sprzedaży o 128%, to przygotuj się do tego, aby to udowodnić.
W Internecie jest mnóstwo naciągaczy i krętaczy.
Ludzie są tego świadomi i nie dają się łatwo nabrać.
Dawaj tylko zachęty, które są prawdą, którą możesz osobiście potwierdzić.
Raz naciągnięty odbiorca już na zawsze straci do Ciebie szacunek.
– Uatrakcyjnienie:
Dodaj jakiś cytat ( nie w każdej wiadomości ), który pasuje do Twojej wiadomości e-mail.
Ludzie czytają cytaty i utożsamiają się z nimi. Miej to na uwadze i wykorzystaj.
– Nie przesadzaj:
Z pogrubieniami, zmianami kolorów, ramkami, cytatami, długością tekstu, obietnicami itp., ponieważ zamiast wiadomości zrobi Ci się istny cyrk.
– Wezwanie do akcji:
Niezwykle ważny punkt. Napisz KLIKNIJ TERAZ w ten link, jeśli Twoim celem jest wykonanie takiej akcji przez użytkownika.
Po prostu powiedz mu co ma zrobić i to najlepiej 2-3 razy w jednym tekście.
– Podpis:
Najlepiej żeby był to skan Twojego podpisu z imieniem i nazwiskiem oraz Twoje zdjęcie.
Oczywiście możesz się ograniczyć do zwyczajnego podpisu wiadomości, jednak wersja ze skanem i zdjęciem tak jak w przypadku pola OD zwiększa zaufanie oraz Twoje PR.
– PS:
Zawsze zostawiaj PS w którym możesz umieścić kolejne wezwanie do akcji lub reklamować jakiś kurs.
Ludzie z reguły czytają PS. Pamiętaj więc o tym i wykorzystuj je mądrze.
– Ostatnią wskazówką jest praktyka:
Wykorzystaj to, o czym się dowiedziałeś.
Zdobywaj doświadczenie, testuj. To o wiele ważniejsze niż Ci się wydaje.
Różnica między teoretykiem, a praktykiem jest taka, że praktyk naprawdę zarabia, a teoretyk…. No właśnie.
To już wszystko.
Wiesz jakie są podstawowe wskazówki na temat pisania dobrych wiadomości e-mail.
==========================================================================
Informację o tym, jak budować listę kontaktów oraz dokładne omówienie jak zarabiać
na liście kontaktów znajdziesz pod linkiem:
Kasowy Email Marketing – 0 zł >> ==========================================================================
Paweł Grzech