MAŁY ŚWIAT ONLINE: Deklaracja dla Niezależnych Twórców - przyciągaj, buduj i kształtuj publiczność prawdziwych fanów...

W trakcie wędrówki po kartach tej deklaracji, odkryjesz kilka nowych koncepcji, które mogą być dla ciebie nowością. 

Na początku mogą wydawać się one dziwne, a nawet szokujące, ale są kluczowe w kreowaniu ram językowych, które rysują świeży, trochę sprzeczny z intuicją obraz współczesnego marketingu i budowania publiczności poprzez pryzmat „tworzenia światów”.

(Tak, „tworzenie światów”? Tak, wiem, to może brzmieć dziwnie, jak film z gatunku SF, ale nie przejmuj się. Pojęcie „tworzenia światów” stanie się jasne wkrótce. Obiecuję).

Podążając tym szlakiem stopniowo wyjaśnię znaczenie tych terminów, wtedy wszystko dla Ciebie nabierze sensu, jak w rozgrywającej się historii.

Przypisy są jak sekretne tunele, zapiski do odkrycia jak ukryty skarb (nie znajdziesz ich wszystkich za pierwszym razem), a ja odsyłam do definicji, jak klucze do ukrytych drzwi.

Więc usiądź wygodnie i ciesz się tą przygodą.

Oto kilka rzeczy, które odkryjesz i poznasz w trakcie Twojej wędrówki: 

  • Internet otworzył niezależnym twórcom możliwość „niszowania na dużą skalę” w sposób, który nie był możliwy nigdy wcześniej, wspierając niezrównaną kreatywność i innowacje;
    .
  • Jakość publiczności ma znaczenie;
    .
  • Bycie małym jest potężne;
    .
  • Czerpanie przyjemności z dziwactw to Twoja supermoc;
    .
  • Gdy budujesz firmę, tworzysz nowy świat na swoich warunkach, „świat utopijny”, przyciągając określonych ludzi o określonych potrzebach;
    .
  • Niezależni twórcy, jak TY i ja kształtują narrację, gdy tańczymy z kreatywnością podejmując święty akt zdobywania zaufania – budując i tworząc materiały, które mają znaczenie dla ludzi;
    .
  • Kreowanie światów służy jako „pojemnik”, który pozwala na nieliniowe narracje i ścieżki – „wybierz własną przygodę” tworząc intrygujące królicze nory dla odbiorców do zbadania i odkrywania. Ta bogata i wciągająca natura nie tylko przyciąga uwagę odbiorców, ale także sprzyja możliwości budowania relacji i długoterminowego zaufania;
    .
  • Kontener „tworzenia światów” jest mnożnikiem dla lejków marketingowych „otwartego świata”, wzmacniając konwersje bez wad marketingu opartego na tępym przymusie;
    .
  • Firmy twórców polegające na marketingu bezpośredniej odpowiedzi, które wykorzystują liniowe lejki, jako siłę napędową swoich biznesów, są domkiem z kart…
    .
  • Zbuduj „cyfrowy świat” wokół wartościowego i interesującego pomysłu – świat tak bogaty i wciągający, że ludzie są do niego przyciągani, chcą go eksplorować i zamieszkać na dłużej. Nazywam to „małym cyfrowym światem”.

Dla niezależnych twórców, to, jak przyciągasz i budujesz publiczność ma większe znaczenie niż cokolwiek innego.

W świecie napędzanym i motywowanym przez modele biznesowe oparte na poszukiwaniu „kliknięć” i uwagi jest odwieczną gorączką złota, grą hakowania wzrostu, przynęt na kliknięcia, manipulacji, przymusu i ukrytych taktyk stosowanych przez ulubione media społecznościowe i platformy wyszukiwania. 

Lepszym sposobem na przyciągnięcie i zbudowanie publiczności jest stworzenie świata, w którym ludzie chcą przebywać.

„Świat” tak bogaty, wciągający, urzekający i wartościowy, że przyciąga odbiorców, którym chcemy służyć… Przyciągając ich nie poprzez manipulację lub przymus, ale dlatego, że naprawdę chcą tam być…

Ale aby w pełni docenić to twierdzenie, musisz zrozumieć kształt i wymiary, kolory i wibracje dwóch podstawowych elementów: „Małych” i „Światów”.

Ich synteza ujawnia antykruchą i zrównoważoną ścieżkę dla niezależnych suwerennych twórców, aby przyciągnąć i zbudować publiczność w erze rozproszenia, hałasu i krótkowzrocznych taktyk.

Niniejsza Deklaracja jest wezwaniem do broni dla niezależnych twórców, takich jak my…

Pamiętam, jak czytałem szwedzki thriller kryminalny „Dziewczyna z tatuażem” (wydaje mi się, że istnieje również film na podstawie tej książki)…

Doświadczenie czytania tej książki było inne niż jakikolwiek film kinowy lub serial telewizyjny.

Dziewczyna z tatuażem zabrała mnie w tak porywającą podróż narracyjną, gdy podążałem za główną bohaterką, Lisbeth Salander, że zakochałem się w czytaniu.

To mnie złamało. Albo mnie naprawiło.

Ale od tamtej pory nigdy nie byłem taki sam (wcześniej praktycznie nie czytałem książek).

Robi to dobra historia w urzekającym świecie.

Dziewczyna z Tatuażem Smoka zapoczątkowała drugą książkę, Dziewczynę, która igrała z ogniem, kontynuując jazdę kolejką górską, której nie mogłem się nacieszyć, kończąc na Dziewczynie, która kopnęła gniazdo szerszeni w 2009 roku.

Przypuszczam, że tytuł trzeciej książki trafia w sedno tego, co robię – The Girl Who Kicked the Hornets’ Nest – co wskazuje na misję, którą sobie wyznaczyłem, aby „zakłócić” choćby w niewielkim stopniu część internetowego establishmentu marketingowego utrwalającego wygasającą formę marketingu opartego na przymusie.

W czasach, w których wszyscy wydają się grać w krótkoterminową grę polegającą na manipulowaniu uwagą, idziemy w drugą stronę, uznając, że aby przyciągnąć i zbudować publiczność na dłuższą metę musimy najpierw zdobyć zaufanie i uwagę.

Budowanie relacji jest sercem Małych Światów Cyfrowych.

Deklaracja Małych Światów została podzielona na cztery części. Każda część tego manifestu opiera się na poprzedniej i przygotowuje grunt pod następną.

Przeczytaj te części po kolei, jak dobry serial.

Ta czteroczęściowa trylogia kładzie podwaliny pod Małe Światy Cyfrowe, które będziemy wspólnie odkrywać i budować.

  1. Część I: Stara droga
    -Niewidzialne tsunami
    -„Zamknięte” lejki liniowe (marketing tradycyjny)
    -„Otwarte” lejki nieliniowe (marketing w otwartym świecie)
    .
  2. Część II: Marketing „otwartego świata”
    -Co jeśli Internet jest jak Tokio?
    -Zachwycanie dziwnością
    .
  3. Część III: Zasady małych cyfrowych światów
    -Wybierz własną przygodę
    -Opowiadanie historii poprzez budowanie świata
    .
  4. Część: IV: Małe cyfrowe światy
    -Podziękowania 🙂

Mam nadzieję, że to do ciebie przemówi. Jeśli tak, witaj w domu.

Proszę, odezwij się w każdej chwili. Czytam każdy e-mail.

Scroll to Top