Jako właściciela strony internetowej na pewno interesują Cię 3 rzeczy:
- Liczba odwiedzin (dobrze, gdyby odwiedzało Twoją stronę jak najwięcej osób).
- Jak najdłuższe pozostanie czytelników na Twojej stronie.
- Regularne i częste powracanie czytelników na Twoją stronę.
Przyprowadzenie kogoś na bloga czy stronę WWW nie powinno sprawić Ci problemów.
Wystarczy, że zainwestujesz trochę w kampanię Pay Per Click, zainstalujesz kilka wtyczek do bloga, będziesz systematycznie pisać na swoim blogu (szczególnie w początkowej fazie), będziesz udzielać się w mediach społecznościowych, itp. (zobacz: Jak zaistnieć w sieci?).
Więcej pracy i czasu będziesz musiał poświęcić na przekonanie swoich czytelników, aby pozostali dłużej na Twojej stronie. Mało tego, aby ponownie do ciebie wrócili.
Istnieje wiele czynników, które sprawiają, że czytelnicy zbyt szybko opuszczają
strony WWW, np.:
- strona ładuje się zdecydowanie za długo,
- strona jest po prostu brzydka,
- nawigacja jest do niczego,
- treść jest nudna i mało wartościowa,
- Newsletter jest trudny do odnalezienia,
- strona startuje z podkładem muzycznym, którego akurat dany czytelnik nie lubi,
- używasz Flasha, który jest ciężki do zindeksowania przez Google,
- i wiele, wiele innych
Dlatego, jeśli chcesz posiadać wartościową stronę, która będzie przyciągała czytelników, to postaraj się maksymalnie wyeliminować wszystkie negatywne czynniki.
Jak sprawić, aby ludzie wrócili na Twoją stronę WWW?
Internet, do którego oprócz zwykłych witryn należą również grupy dyskusyjne, bazy danych, poczty elektroniczne i wiele innych rzeczy, jest ogromny. Istnieje tutaj również wiele rozrywek i pokus, które tylko zachęcają ludzi do dalszego klikania.
Jeśli komuś nie spodoba się Twoja strona, to już nigdy do niej nie wróci. A jeśli nawet Twoja strona się spodoba, to nie ma jeszcze gwarancji, że ludzie ją zapamiętają i później do niej wrócą. Wybór w Internecie jest po prostu za duży.
Na szczęście istnieje kilka możliwości, za pomocą których możesz regularnie przypominać się swoim czytelnikom. Jednak na początek zadbaj o to, aby każdorazowo oferować wartościową treść – ponieważ w przeciwnym wypadku nic i nikt nie będzie w stanie Ci pomóc. Kiepskie artykuły, brzydka szata graficzna… nie ma co się dziwić, że ludzie szukają informacji w innym miejscu.
Kolejną zachętą do powrotu może być Twój biuletyn (jeśli oczywiście doprowadzisz swoich czytelników do zapisania się na listę kontaktów). Wtedy wygrasz bardzo ważną bitwę: będziesz mógł w każdej chwili odezwać się do Twoich odbiorców i przypomnieć im o swojej stronie.
„Jak zatem przekonać czytelników, aby zostawili u Ciebie swoje adresy email?”
To proste… zaoferuj im coś wartościowego w zamian za pozostawienie adresu email.
To może być np. darmowy eBook, film video, kupon rabatowy, jakiś program komputerowy itd., itd.
To ma być coś, co spowoduje, że ludzie zapiszą się na Twój biuletyn (listę kontaktów).
Kliknij TUTAJ i pobierz Kasowy Email Marketing>>
Jedną z najlepszych ofert tego typu jest kurs szkoleniowy w rozbiciu na kilka wiadomości email.
Tematem takiego kursu może być właściwie wszystko, byle żeby było związane z tematyką Twojej strony.
To musi być po prostu coś takiego, co Twoi czytelnicy będą uważać za bardzo atrakcyjne i co spowoduje, że zapiszą się na Twoją listę.

Tak, więc:
- Znajdź temat, który zainteresuje Twoją grupę docelową
- Napisz od 4 do 12 różnych artykułów – a najlepiej poradniki
- Dodaj linki do odpowiednich stron z dodatkowymi informacjami, ofertami, itd. Zadbaj o to, aby oferować tylko wartościową wiedzę
- Dodaj wszystkie artykuły do wielokrotnego autorespondera
- Ustaw wszystko tak, aby pierwszy artykuł pojawił się od razu po zarejestrowaniu, a reszta w następnych kilku dniach. Najlepiej ustaw wiadomości tak, aby przychodziły co 2-4 dni. A po zakończeniu kursu zawsze możesz wystartować z kolejnym itd.
- Wstaw na swojego bloga i na stronę przechwytującą formularz rejestracyjny do autorespondera (tyle ile masz stron na blogu, tyle możesz mieć formularzy do autorespondera)
Pokażę Ci to na przykładzie:
Marek (zbieżność imion przypadkowa) zainteresował się Twoim kursem i postanowił się zapisać . Po chwili otrzymuje na swoją skrzynkę pocztową pierwszą lekcję, a kolejne dostaje w określonych przez Ciebie odstępach czasu. W taki oto sposób pozostajesz w ciągłym kontakcie z Markiem i budujesz z nim relacje – Marek czyta Twoje słowa i codziennie (lub co kilka dni) jest zapraszany na Twoją stronę.
Oczywiście możesz zapakować taki kurs w eBooka i wysłać w jednym mailu. Jednak wtedy zrezygnujesz z częstszych kontaktów z Markiem i stracisz szansę, aby zbudować z nim pozytywne relacje.
Po zakończeniu takiego kursu będziesz mieć jeszcze więcej możliwości do kontaktu – możesz Marka informować np. o różnych nowościach, promocjach, nowych projektach itd. Masz również możliwość, aby zaproponować mu nowy kurs lub warsztaty dla bardziej zaawansowanych uczestników.
Pamiętaj również o pozwoleniu: nigdy nie wysyłaj wiadomości bez zgody Twoich czytelników.
Tak osiągniesz swój cel – sprawisz, że ludzie będą co pewien czas do Ciebie wracać oraz zbudujesz społeczność wokół własnej marki. A jeśli wykonasz swoją pracę dobrze, to jeszcze wielokrotnie na tym zarobisz.
Do zobaczenia w kolejnej części:
Kliknij TUTAJ i przejdź do części nr 2 >>
PS.
Pamiętaj, aby pobrać Haker Email Marketingu – kliknij tutaj>>