Zanim zaczniesz poszukiwania dobrego programu partnerskiego, musisz sobie uczciwie odpowiedzieć na pytanie, czy udział w tej formie zarobkowania w ogóle jest dla ciebie.
Nie oszukujmy się – nie ma idealnej formy zarabiania, w której każdy ma jakieś szanse. Akurat programy partnerskie bez wątpienia należą do narzędzi najbardziej uniwersalnych, ale i tak nie każdy chce brać w nich udział.
Kryteria wstępne
Każdy program partnerski ma jakiś swój regulamin, w którym zaznaczone są kryteria wstępne np. przykład wiek partnera lub wymóg posiadania konta w konkretnym portalu internetowym albo rachunku w banku, w którego programie chcesz wziąć udział.
Przeskoczenie tego rodzaju warunków jest niemożliwe, a nawet gdyby się udało, grozi wykluczeniem z programu i przepadkiem zarobionej prowizji, dlatego akceptacja warunków programu partnerskiego jest tu konieczna.
Mam stałą pracę – czy programy partnerskie są dla mnie?
Nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby programy partnerskie potraktować jako dodatkowe źródło dochodu. To, czy już gdzieś pracujesz, ile zarabiasz i w jakim charakterze oraz na jaką umowę jesteś zatrudniony, nie ma żadnego znaczenia.
Pamiętaj jednak, że przynajmniej na początku swojej działalności w programie partnerskim, będziesz musiał poświęcić trochę czasu, aby zacząć zarabiać. Jeśli uważasz, że dasz radę, to nic nie stoi na przeszkodzie.
Czy muszę otworzyć firmę, żeby działać w programach partnerskich?
Nie, nie ma takiej konieczności. Pamiętaj jednak, że dochód uzyskany z tytułu udziału w programach partnerskich podlega normalnym zasadom opodatkowania. W regulaminie konkretnego programu znajdziesz wszystkie informacje, które będą ci potrzebne, aby ustalić warunki płacenia podatków od uzyskanych dochodów. Możesz oczywiście założyć firmę-partnera, jeśli nie zabrania tego regulamin, ale to już temat zupełnie inny.
.
.
Nie znam się na stronach internetowych – czy mogę zarobić w programach partnerskich?
Praktycznie każdy program partnerski działa za pośrednictwem banerów internetowych. Na szczęście dziś możesz zbudować swoją stronę tak prosto, jak tworzysz dokumenty w Wordzie lub poprosić kogoś o pomoc.
Zresztą, czasem odrobina kreatywności pozwoli ci zaprzęgnąć do pracy jeszcze inne narzędzia i strona internetowa nie będzie w ogóle potrzebna, ale powiedzmy sobie szczerze: jeśli ma to być twój pierwszy kontakt z backendem stron internetowych, to może to być pewien problem – nie tak duży jednak, żeby się zniechęcać.
Nie mam listy kontaktów – czy mogę zarabiać na programach partnerskich?
Lista kontaktów moim zdaniem jest jedną z najskuteczniejszych metod promocji. Zasadniczo nie jest niezbędna, ale uwierz, jeśli jej nie masz, wiele tracisz. Warto zainwestować czas w jej zbudowanie, ale oczywiście w tym czasie możesz już polecać produkty i usługi organizatora programu partnerskiego w inny sposób.
Komu mogę polecać produkty w ramach programów partnerskich?
Takie informacje zawarte są w regulaminach konkretnych programów. W większości przypadków nie ma tu żadnych ograniczeń (poza tym, że oczywiście nie możesz polecić niczego sam sobie, a też nie każde polecenie będzie skuteczne – zazwyczaj konieczne jest jeszcze dopełnienie jakichś obowiązków).
Polecaj więc znajomym, rodzinie, polecaj też osobom, których zupełnie nie znasz – programy partnerskie to forma reklamy, chodzi w nich o to, aby dotrzeć do najszerszego możliwego grona odbiorców.
Czy powinienem zainteresować się różnymi programami, czy skupić na jednym?
Strategia to kwestia wyłącznie twojego wyboru. Na początku możesz oczywiście spróbować swoich sił w jednym programie partnerskim, ale na późniejszym etapie pracy nie ma żadnych przeszkód, abyś zaangażował się w dowolną liczbę programów partnerskich. Ustal własną strategię i zacznij wreszcie zarabiać!
PAWEŁ GRZECH