Kiedyś najbardziej popularne były statyczne strony www: informowały one o firmie (albo konkretnym e-biznesmenie), jego produktach i najważniejszych sprawach związanych z jego działalnością.
Mam wrażenie, że takie statyczne strony (a więc rzadko aktualizowane) są coraz rzadziej spotykane w e-biznesie. Obecnie trudno wyobrazić sobie budowanie e-Biznesu bez… własnego bloga.
Dlaczego?
Przyjrzyjmy się bliżej temu zagadnieniu.
Przede wszystkim blog buduje lepiej relacje z klientami niż statyczna strona
Możesz przekazać tutaj nieco więcej niż tylko suche informacje odnośnie tego, co robisz. Na blogu wyrażasz swoje opinie i pokazujesz wartości. Dzięki temu zdobywasz zaufanie czytelników – wiedzą oni, kim jesteś – nie kryjesz się za ładnie stworzoną grafiką statycznej strony.
Blog jest dość często aktualizowany (taka jest jego idea), a więc czytelnicy będą częściej wracać na stronę, na której „coś się dzieje”. Dzięki wpisom masz możliwość poznania opinii Twoich potencjalnych klientów na najważniejsze sprawy (opcja komentarzy). Możesz nawet wejść z nimi w interakcje – dyskutować.
Blog jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym w e-biznesie. To właśnie poprzez blog możesz zbudować listę mailingową o wysokiej jakości. Wszystkie te elementy bez wątpienia ułatwią Ci dokonywanie sprzedaży – zarówno poprzez email marketing, jak i za pomocą wpisów na blogu.
Dodatkowo na blogu pokazujesz jakość swojej pracy
Dzięki rzetelnym i wartościowym wpisom masz szansę zbudować wizerunek specjalisty, który oferuje produkty wysokiej jakości. Jakość Twojego bloga będzie w prosty sposób przekładana na jakość oferowanych przez Ciebie produktów.
To znaczy, że wysoka jakość udostępnionych wpisów uwiarygodni wysoką jakość tego, co sprzedajesz (bez względu na to, czy są to Twoje autorskie produkty, czy polecane w ramach programu partnerskiego).
Ciekawe wpisy mogą dać Ci także darmową promocję. Możesz to uzyskać miedzy innymi dzięki komentarzom poprzez FaceBooka. Całkiem możliwe, że napiszą o Tobie także inni bloggerzy – linki do bloga są często klikalne.
Warto pamiętać także o bardziej praktycznej zalecie bloga – blog (zwłaszcza oparty o WordPress) dużo szybciej i łatwiej indeksuje się w Google. Pod tym względem przewyższa on w stopniu znaczącym zwykłą stronę. Częste dodawanie nowych wpisów pozwala także poprawić naszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
Pewnie nie dziwi Cię już, dlaczego blogi biznesowe ostatnimi czasy stały się tak bardzo popularne. Ich zalety są bezdyskusyjne.
[et_bloom_locked optin_id=”optin_2″]
A wszystko, co trzeba zrobić, by to uzyskać to regularnie zasiąść przed komputerem i stworzyć kolejny wpis. Czy może być przyjemniejsza praca?
Paweł Grzech
zostan-blogerem.eu
[/et_bloom_locked]