W MLM wszystko – podobnie zresztą jak w każdym innym biznesie, kiedy ma się już produkt – zaczyna się od określenia targetu. Trzeba jasno zdefiniować komu, co i dlaczego warto sprzedać, w jakiej grupie wypromować produkt, a gdzie nie warto wchodzić.
To bardzo ważne – nie ma takiego biznesu, dla którego grupa docelowa to wszystkie osoby. Zawsze są takie nisze, którymi nie warto się interesować, bo odzew z ich strony będzie za mały, żeby usprawiedliwiał włożony w komunikację wysiłek.
Oto kilka przykładów:
- zainteresowani pasywnym dochodem. Teoretycznie każdy powinien być w tej grupie, bo przecież każdy chciałby mieć pieniądze, za którymi nie trzeba biegać. W praktyce jednak są osoby, które podchodzą do MLM-ów z nieufnością i których nie warto przekonywać. Generalnie w tej grupie znajdują się ludzie, którzy wiedzą, że uzyskanie pasywnego dochodu jest możliwe, ale nie wiedzą, jak się za to zabrać;
. - zainteresowani dodatkową wypłatą. Duża grupa osób, które mają stałą pracę, jest gotowa poświęcić trochę czasu, żeby zarobić dodatkowe środki. Jednak po godzinach wiele spraw rywalizuje o uwagę każdego z nas i trzeba uzasadnić, dlaczego konkretny program MLM jest właśnie tym, w co nie szkoda inwestować czasu i energii;
. - zainteresowani dodatkowym dochodem w konkretnym mieście. To grupa podobna do powyższej, ale dodatkowo zawężona. Jeśli bowiem zamierzasz bazować na promowaniu MLM w sposób tradycyjny, czyli raczej offline, to takie regionalne ograniczenie jest bardzo ważne przy tworzeniu strategii;
. - osoby zainteresowane danym produktem. Z jednej strony to grupa potencjalnych nabywców produktu, który masz w portfolio, a z drugiej – ludzie, którzy mogą mieć wiedzę i umiejętności przydatne w strukturze MLM-u, a więc potencjalni współpracownicy. Trzeba jednak zdecydować się, do której części tej grupy chcesz dotrzeć;
. - networkerzy. Osoby, które już działają w MLM-ie z tej czy innej branży zwykle są bardziej skłonne do wejścia w kolejny program, bo mają już wiedzę, narzędzia i sposób pracy, a także – zapewne – plan zdublowania już posiadanej struktury. Tu trzeba użyć zupełnie innych argumentów, aby „przeciągnąć” takie osoby na swoją stronę i inaczej skonstruować przekaz, ale często się to opłaca.
Wybór niszy ma kluczowe znaczenie w każdym MLM-ie, szczególnie promowanym online.
Tylko na najgorszych stronach internetowych wciąż pisze się, że „potencjalni klienci to cały świat”. Przy takim podejściu topi się fortunę w promocji, a odzew jest zawsze bliski zeru, nawet jeśli reklamy biją rekordy popularności.
Dlaczego?
Dlatego, że trafia się poza target. Nie ma czegoś takiego jak „dobry przekaz” – oceny dokonuje się tylko przez pryzmat oczekiwań i preferencji konkretnego targetu, więc bez wyboru niszy dla siebie, nie można nawet ocenić jakości przygotowanych materiałów.
A dalej będzie tylko gorzej – nie można prowadzić dialogu, jeśli nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie, ale to już temat na kolejną część poradnika.
Przejdć do drugiej części:
Plan w MLM – cz.2>>.
.
Specjalna Aplikacja Systemowa do budoway Biznesu MLM przez Internet.
Blog Pawła Grzecha – Dlaczego Marketing Sieciowy…
Facebook – Facebook.com/pawelgrzech
Instagram – Instagram.com/pawelgrzech
Lubisz wideo ? Sprawdź mój kanał YouTube – więcej wiedzy na temat
budowy Biznesu MLM z wykorzystaniem Internetu…
,
.