Marketing sieciowy to niewątpliwie możliwość zarobkowa dla każdego.
Nie potrzeba bowiem specjalnych kwalifikacji, aby zająć się sprzedażą suplementów diety, ubrań, czy garnków w ten właśnie sposób.
Okazuje się jednak, że pomimo szans, jakie stwarza MLM, wiele osób ma na jego temat dość negatywną opinię. Najczęściej jednak, winni są ludzie, którzy pracują w ramach marketingu sieciowego, a nie radzą sobie z tym najlepiej i nie przestrzegają podstawowych zasad, dzięki którym można zarobić naprawdę wiele.
Prawdą jest bowiem, że przeciętna osoba zarabia niewielkie kwoty, jednak niektórym udaje się w ten sposób zarobić miliony i stworzyć wielką, prężnie działającą sieć sprzedawców.
Skąd tak zła opinia o marketingu sieciowym u wielu osób?
Dlaczego nie każdemu udaje się zarobić w marketingu sieciowym?
Wielu osobom wydaje się, że wystarczy podpisać umowę, zakupić pakiet startowy od firmy i można już czekać spokojnie na spływające zyski.
Nic bardziej mylnego.
MLM polega głównie na działaniu, zresztą jak każda praca.
Chcąc osiągać konkretne korzyści, należy wziąć się do pracy i każdego dnia starać o kolejnych klientów, oferując im swoje produkty.
Często można spotkać się z negatywnymi doświadczeniami niektórych osób, wskazujących, że uczestniczyły już w marketingu sieciowym i nie udało im się niczego osiągnąć. Najczęściej jednak, takie osoby wcale nie starają się pracować.
Brak konsekwencji sprzedawców…
Zdarza się również, że ktoś rozpoczyna pracę z zapałem, ale po wykonaniu kilku pierwszych telefonów, lub odbyciu spotkań z potencjalnymi klientami, rezygnuje.
Faktycznie, w dzisiejszych czasach jest łatwo zostać sprzedawcą, ponieważ wszystkie towary i usługi są dostępne na wyciągnięcie ręki. Chcąc osiągać konkretne korzyści, trzeba jednak konsekwentnie dążyć do celu i nie wolno zbyt szybko osiadać na laurach i się poddawać.
Niekiedy konieczne jest kilka miesięcy ciężkiej i mozolnej pracy, dzięki której można zbudować odpowiednią strukturę i zacząć osiągać realne zyski.
Osoby pracujące w branży MLM popełniają również często podstawowy błąd.
Kiedy tylko uda im się odnieść pierwszy sukces w firmie, rezygnują z niej i przystępują do innej, która oferuje nieco większe zyski.
W praktyce oznacza to niestety stratę czasu, ponieważ budowa struktury zawsze trwa latami i naprawdę szkoda jest straconych miesięcy, jeżeli ktoś nie planuje dłuższej współpracy.
Wiele osób, którym udało się osiągnąć sukces w marketingu sieciowym przyznaje, że wymagało to od nich zaangażowania i lat pracy. Z perspektywy kogoś z zewnątrz może być to negatywny aspekt takiej działalności.
Cwaniactwo i manipulacje…
.
.
Wiele negatywnych opinii dotyczących marketingu sieciowego wywodzi się z doświadczenia osób, które miały okazję współpracować z osobami nieuczciwymi i nastawionymi tylko i wyłącznie na osiąganie zysków.
Takie osoby stosują często niewłaściwe techniki:
- są nachalne i namolne,
- wykorzystują niedozwolone w biznesie techniki,
- nastawione są tylko i wyłącznie na sprzedaż,
- wykorzystują pracę i wysiłek innych.
Każdy miał okazję spotkać tego typu osobę, która potrafi naprawdę skutecznie zniechęcić do współpracy, nawet z bardzo dobrze prosperującą firmą, która specjalizuje się w MLM.
Negatywne doświadczenie, które ma wpływ na nieciekawe opinie odnośnie marketingu sieciowego to także przykre doświadczenie polegające na braku pomocy.
Marketing sieciowy to przede wszystkim praca w zespole i warto o tym pamiętać.
W pojedynkę nie da się niczego osiągnąć.
Rekrutując kolejną osobę do swojego zespołu, trzeba nauczyć jej wszystkiego, co wie się na temat tej pracy. Tylko wtedy taka osoba realnie wpływa na wyniki całego zespołu, a to jest głównym celem jej rekrutacji.
Błędy ze strony samej firmy…
Firmy, które funkcjonują w ramach marketingu sieciowego są naprawdę różne.
Wiele z nich jest znanych w Polsce lub na całym świecie i szanowanych, a inne cieszą się kiepską opinią.
Bardzo ważny jest wybór odpowiedniej firmy, która jest uczciwa i nie działa jak piramida finansowa.
Wiele osób MLM błędnie kojarzy właśnie z takimi piramidami, przez które tysiące ludzi traci swoje pieniądze.
Dobra firma to taka, która dba o swoich pracowników i dąży do tego, aby zespoły były zgrane i zawsze kompetentne. Chcąc odnosić sukcesy w marketingu sieciowym, trzeba więc stale się uczyć i szkolić.
Zazwyczaj firmy organizują dla swoich pracowników szkolenia i konsultacje, z których należy korzystać.
Dzisiaj dobrze prosperujące firmy, które specjalizują się w MLM robią wszystko, aby odczarować nieco marketing sieciowy i zachęcić innych do przystąpienia do swoich szeregów.
Dzięki uczciwym warunkom oraz możliwościom zarobkowym, coraz częściej im się to udaje.
Niestety, kuleje jeszcze proces rekrutacji i często zatrudniane są w takich firmach osoby, które negatywnie wpływają na wizerunek firmy i jej całej działalności, jak również na obraz szeroko pojętego marketingu sieciowego…
.
Przejdź teraz do kolejnego etapu i zobacz jak połączyć marketing sieciowy z POTĘGĄ Internetu:
Kliknij tutaj i zobacz jak to działa>>
.