MLM w sieci, niezależnie od tego, czy Twoja działalność obejmuje dystrybucję produktów realnych, czy wirtualnych, musisz korzystać z pewnych narzędzi…
To imperatyw o tyle względny, że nie znajdziesz tego wymogu w żadnej instrukcji ani regulaminie, ale doświadczenie podpowiada, że jest pewna grupa narzędzi niezastąpionych.
Zacznij od Bloga
Bloga można w MLM prowadzić w naprawdę wielu celach. Przede wszystkim możesz korzystać z własnej wizytówki internetowej, dzięki której przedstawisz siebie, swoją firmę i swoje produkty.
To oczywiście podstawowa funkcja, bo w dalszej kolejności możesz z tej strony zrobić kompendium wiedzy z miejscem do zapisu na newsletter albo nawet sklep internetowy.
Możesz również za pośrednictwem strony internetowej werbować dalszych członków swojej sieci i w ten sposób zwiększać dochód pasywny.
Oczywiście wszystkie te cele można zrealizować na różne sposoby i tak naprawdę ludzie, którzy zawodowo budują Marketing Sieciowy przez Internet nie poprzestają zwykle na jednej witrynie, ale uruchamiają ich więcej, aby skuteczniej realizować zdefiniowane przez siebie cele.
Listy mailingowe i newslettery
Lista adresowa (jeśli dobrze budowana) jest jednym z najważniejszych elementów skutecznej sprzedaży w sieci.
Regularne wysyłanie wiadomości zawierających pożądane przez potencjalnych klientów informacje powoduje, że dużo chętniej dokonują oni zakupu, a także na trwałe wiążą się z jedną marką.
Dla sprzedawcy jest to układ bardzo pożądany, choć oczywiście nie jest to takie proste, jak się wydaje.
Z jednej strony trudności rodzi bowiem pozyskanie adresów mailowych (kupiona baza danych jest w zasadzie bezużyteczna, ponieważ większość osób to nie są ludzie nawet potencjalnie zainteresowani Twoimi produktami), a z drugiej samo stworzenie wiadomości też nie jest zadaniem banalnym, a co dopiero mówić o przemyceniu w niej sugestii zakupu konkretnych produktów lub usług.
Źródła wiedzy
Dziś klienci zdecydowanie ostrożniej podchodzą do wszystkich atrakcyjnych ofert w sieci niż jeszcze kilka lat temu.
Właśnie dlatego wielu mistrzów MLM-u zdecydowało się zamienić swoje strony internetowe nie w landing-page, które mają służyć tylko zainicjowaniu określonej akcji albo squeeze-page, które mają tylko zbierać maile, ale w kompendia wiedzy, pełne artykułów marketingowych, czyli krótko mówiąc w blogi.
Oczywiście strony lądowania (squeeze-page) cały czas są bardzo ważne i trzeba z nich korzystać, ale najlepiej łączyć strony tego typu z blogami.
Ma to stanowić merytoryczne zaplecze akcji promocyjnych rozpoczynanych w związku z prowadzoną działalnością, a przy okazji blog jest elementem bardzo skutecznie zwiększającym wiarygodność sprzedawcy.
Oczywiście zbudowanie poczytnego bloga nie jest kwestią dni, a często miesięcy, ale opłaca się ta inwestycja.
Wzbogacone dane kontaktowe
Mailingi są, owszem, skuteczne, ale zdecydowanie mocno wyeksploatowane. Działają wtedy, kiedy są dobrze dostosowane do preferencji odbiorcy, przychodzą w określonym czasie i nie mają zbyt obszernej zawartości.
Uzupełnieniem kontaktu mailowego mogą być promocyjne kampanie SMS, które dowiodły swojej skuteczności w działaniach promocyjnych szczególnie o niezbyt długim horyzoncie czasowym.
Wymaga to jednak przeprowadzenia nieco lepszego rozpoznania wśród klientów i zebrania kolejnych danych: numerów telefonów, co też znowu nie jest takie trudne – wystarczy na stronie przechwytującej przerobić formularz zapisu.