Bardzo dużo osób ma problem ze wskaźnikiem CTR ( stosunek procentowy otwartych maili do wysłanych ) swoich maili.
Mają świetny materiał, dobre jakościowo teksty, starają się nawiązać w odpowiedni sposób relację, ale nie odnoszą sukcesu, ponieważ ich maile nie są nawet otwierane.
Zatem…..
Jak zwiększyć ilość otwieranych maili w sposób natychmiastowy ?
Poniżej 5 sprawdzonych metod, których uczy sam Joe Vitale ( wymieniany w czołówce najlepszych e-marketerów oraz copywriterów świata ).
Uwaga: Te metody, to tylko jedne z wielu istniejących metod podnoszących konwersję.
1. Personalizuj swoje wiadomości.
Nie chodzi tutaj o tak podstawową kwestię jak odpowiednie wypełnienie pola OD, ale o personalizację samego tematu/nagłówka Twojej wiadomości.
Najprostszym sposobem jest użycie imienia Twojego subskrybenta w samym nagłówku.
Dla przykładu nagłówek: „Paweł, widziałeś to ?” sprawi, że mój wzrok zatrzyma się na chwilę, a przyciągnięcie uwagi czytelnika, to już połowa sukcesu.
2. Spraw, aby list wydawał się osobisty.
Dodaj proste PS, aby przyciągnąć uwagę czytelnika. Ludzie na ogół zwracają uwagę na te dwie duże litery.
Sam zapytaj siebie, czy czytając wiadomości, nie czytasz ich wybiórczo przeskakując pomiędzy treścią? Z całą pewnością tak, jednak PS zazwyczaj jest przez Ciebie przeczytane. Wydaje się ważne, osobiste i ukierunkowane właśnie na Ciebie.
Oczywiście nie musi to być imię, ale proste ‘’PS’’, lub już dość mocno nadużyte „RE:” . Świetnym rozwiązaniem jest również temat: „Wysyłam Ponownie”. Taka wiadomość zwróci Twoją uwagę. Wydaje się być ukierunkowana do Ciebie i budzi ciekawość.
3. Niech to będzie coś ważnego.
Spraw, aby treść Twojej wiadomości wyróżniała ją pośród innych. Nie chodzi mi tutaj oczywiście o to, aby wstawiać jakieś znaki, duże litery, wykrzykniki itp, ale o to, aby sprawiała wrażenie ważnej.
Dla przykładu możesz użyć takiego nagłówka: „Uwaga: Ogłoszenie specjalne”.
Taki nagłówek wydaje się śmiertelnie poważny, a przez to uwaga odbiorcy została zwrócona w jego kierunku i wzbudziła w nim ciekawość, która może zostać zaspokojona tylko i wyłącznie, jeśli przeczyta dalszą treść wiadomości.
4. Skup się na korzyściach.
Pokaż samym nagłówkiem swojej wiadomości, co odbiorca otrzyma, jeśli będzie czytał tą wiadomość dalej, np: „5 konkretnych sposobów, aby zwiększyć ilość otwieranych maili” lub „Jak zwiększyć ilość otwieranych maili ? Poznaj 5 sprawdzonych sposobów”.
Ludzie kochają konkrety. Dostarcz im więc konkretów, które rozwiązują ich problem, a Twoja wiadomość zostanie odczytana.
5. Wzbudź ciekawość.
W całym copywritingu chodzi o wzbudzanie w ludziach konkretnych emocji, a ciekawość jest na jednym z czołowych miejsc.
Ciekawość sprawia, ze jakaś magiczna siła zmusza nas do wykonania konkretnej akcji. Wzbudź ciekawość tematem wiadomości w swoich czytelnikach, a możesz być pewny, że otworzą Twoją wiadomość.
Przykład: „Jakie 5 prostych sposobów zwiększyło moją sprzedaż o 124%?”
To już wszystko. Wykorzystuj tą wiedzę mądrze i z rozwagą. Największym sekretem e-marketingu jest ciągłe testowanie nowo zdobytej wiedzy.
Więcej o e-mail marketingu i budowaniu listy adresowej dowiesz się z poniższego szkolenia:
Kliknij TUTAJ i Zobacz – Jak Szybko, Tanio i Skutecznie Zbudować Dochodową Listę Adresową >>>
Paweł Grzech