Programy partnerskie, wszystkie bez wyjątku, muszą mieć jakiegoś organizatora.
Warto przyjrzeć mu się bliżej, bo wiele od tego zależy.
- Po pierwsze, będzie on Twoim „pracodawcą”, więc warto postawić w tym miejscu na firmę, która będzie rzetelnie wywiązywała się ze swoich obowiązków.
- Po drugie, to jej produkty będziesz promował, a jeśli wplączesz się w promocję tandety, to zarobisz niewiele, a jeszcze zszargasz swoje dobre imię.
Historia i opinia
Na początek warto przyjrzeć się organizatorowi programu: co to za firma, jakim dysponuje kapitałem, jak długa jest jej historia na rynku, doświadczenie w programach partnerskich itd.
Oczywiście przy okazji sprawdź też opinie innych i to w szerokim rozumieniu: spróbuj uzyskać od innych partnerów potwierdzenia rzetelności organizatora, ale nie zapominaj o sprawdzeniu opinii klientów na temat sprzedawanych produktów.
Musisz być pewien tego, że to, co będziesz sprzedawał, jest warte czyichś pieniędzy tak samo jak tego, że Twoja uczciwie wypracowana prowizja zostanie Ci wypłacona.
Sprawdzenie organizatora programu partnerskiego nie zawsze jest proste, bo czasem za promocję produktów marki A bierze się spółka zależna B.
Nazwy firm nie zawsze sugerują takie powiązania, ale jeśli będziesz szukał odpowiednio długo (rzuć okiem na logo, sprawdź w rejestrach internetowych udziałowców i właścicieli), to takie rzeczy się przed Tobą nie ukryją.
Kto jest już partnerem?
Często, szczególnie jeśli masz już pewne doświadczenia z programami partnerskimi, śledząc innych partnerów, możesz wiele dowiedzieć się samym programie.
Możesz dzięki temu na przykład odkryć grupę docelową albo oszacować, jak silna będzie konkurencja w Twojej mikroniszy.
Pamiętaj, że każdy program partnerski będzie wykorzystywany nie tylko przez małych e-przedsiębiorców, ale zdecydowana większość z nich zostanie użyta też przez duże serwisy branżowe.
To dostarczy Ci cennych informacji, choć potrzeba sporo czasu, aby dowiedzieć się, gdzie reklamy z programów partnerskich zostały już umieszczone.
Podstawa podstaw – czy dany program partnerski cokolwiek daje?
Każdy organizator programu partnerskiego może korzystać równolegle z różnych środków promocyjnych.
Postaraj się znaleźć dane, które pozwolą Ci na oszacowanie, jaka część klientów danej firmy trafia do niej właśnie z programu partnerskiego.
Sama ilość partnerów jeszcze bowiem o niczym nie świadczy: być może program jest nieskuteczny, jego strategia marna albo po prostu dla organizatora programu afiliacyjnego stanowi on tylko uzupełnienie innych typów kampanii.
Dzięki tej wiedzy dowiesz się, jak wiele pracy trzeba będzie włożyć, aby skłonić klientów do zakupu danego produktu przez sieć.
Struktura prowizji
To ważna rzecz, bo bezpośrednio wpływa na wysokość i sposób uzyskiwania dochodów.
Programy proste, wielopoziomowe i abonamentowe przynoszą nie tylko zysk w innych wysokościach, ale przede wszystkim wymagają innego rozłożenia pracy.
Oczywiście teoria podpowiada, że najkorzystniejsze są dla Ciebie programy wielopoziomowe i abonamentowe, ale w praktyce bywa z tym różnie, bo nie każdy ma smykałkę do nich i wiele osób działa w większej liczbie niezłych programów prostych.
(Przykład takiego prostego programu partnerskiego znajdziesz tutaj).
To rzecz gustu, ale sama informacja jest wręcz niezbędna, aby choć próbować oszacować czas potrzebny na zwrot inwestycji i wysokość dochodów.
Wszystko, czego potrzebujesz, będzie wyraźnie napisane w regulaminie programu, dlatego nie żałuj czasu na jego lekturę, bo możesz tam znaleźć jeszcze wiele ciekawych informacji, pomocnych wskazówek albo sygnałów ostrzegawczych, dzięki którym nie potkniesz się o własne nogi już na starcie:
… Wybór dobrego programu partnerskiego ma wpływ na szybkość i kierunek rozwoju Twojego przedsięwzięcia.
Moja Propozycja:
Kliknij tutaj i sprawdź jeden z najprostszych programów partnerskich na rynku…
Paweł Grzech