W poprzedniej części mówiliśmy o tym, że e-mail marketing jest niedoceniany oraz o kilku sposobach budowy listy kontaktów.
Na końcu artykułu wspomniałem o tym, że konieczna jest pewna zachęta, którą mogą być w zależności od tego czy prowadzi sklep internetowy czy bloga różne rzeczy.
Umówmy się jednak, że prowadzisz bloga o tematyce choćby tej, o której jest ten artykuł, czyli na temat e-marketingu.
Oferujesz więc za zapis na swoją listę kurs jak zbudować listę kontaktów.
Kurs jest jak najbardziej zgodny z tematyką Twojego bloga i to jest pierwsza wskazówka, która brzmi: oferuj coś, co jest zgodne z tym, o czym jest Twoja strona.
To wydaje się być bardzo logiczne i niby nie wymaga wyjaśnienia, a jednak rzeczywistość czasem brutalnie weryfikuje tą zasadę.
Następną kwestią jest to, że kurs musi być dobry.
Musi naprawdę być wartościowy i doskonale napisany pod względem merytorycznym. W Internecie wizerunek to podstawa. Dajesz ludziom kiepskiej jakości wiedze, to posiadasz kiepski wizerunek, co przekłada się na kiepskie zarobki.
Wskazówką następną jest stara zasada, aby nie odkrywać wszystkich kart od razu.
Nigdy nie dawaj kursu w całości w pierwszym mailu. Podziel go na małe, strawne fragmenty, które rozłożysz na siedem, czy dziesięć maili.
Ludzie ze względu na gigantyczną ilość spamu niechętnie dają swoje maile, których używają często. Zamiast tego zakładają jednorazowe maile, aby tylko odebrać nasz kurs i zniknąć.
Same maile z początku możesz wysyłać w częstotliwości jednego dziennie, a później zwiększyć przedział czasowy pomiędzy kolejnymi maila do dwóch, trzech, a czasem nawet większej ilości dni.
W żadnym wypadku, nigdy nie możesz zasypywać swoich subskrybentów zbyt dużą ilością maili. Jeśli to zrobisz, to ludzie szybko wypiszą się z Twojej listy.
To były podstawowe zasady na temat tego jak wygląda atrakcyjny e-mail marketing.
Dzięki tym zasadom będziesz sprawnie pozyskiwał subskrybentów oraz sprawisz, że niewiele osób z Twojej listy się wypisze, a wtedy dzieli Cię już tylko jeden krok od wykorzystania tego.
Pod linkiem => jak zarabiać na liście kontaktów znajdziesz odpowiednią wiedzę, która może być odbierana jako kontynuacji tego artykułu:
Kasowy Email Marketing – 0 zł >>
.
Paweł Grzech