Pomijając kwestie techniczne, dobry biznes to wynik działań marketingowych i cech produktu lub usługi.
Mówiąc inaczej:
- od tego, co będziesz sprzedawał i jak będziesz to reklamował, zależy Twój sukces.
Na szczęście można się w tym dość łatwo odnaleźć.
Początek, czyli strategia
A pierwszym elementem strategii jest zdecydowanie odpowiedź na pytanie, co zamierzasz sprzedawać…
Mogą to być produkty fizycznie istniejące, tak jest na przykład w programach MLM z kosmetykami czy suplementami diety, ale mogą to być produkty wirtualne, an przykład poradniki w formie e-booków.
Możesz też nie być sprzedawcą, a tylko pośrednikiem, jak ma to miejsce w programach partnerskich.
To tak naprawdę Twój wybór, natomiast zawsze dobrze jest zdecydować się – szczególnie na początek – na sprzedaż czegoś, z czego sam korzystasz.
Jeśli więc kupujesz wodę toaletową w jakimś MLM-ie, to przyłącz się tam, ale nie polecaj produktów bankowych, jeśli Twoim ulubionym bankiem jest „Skarpeta-Bank”.
Drugi element strategii to odpowiedź na pytanie „jak?”.
Tutaj od razu warto przejść do praktyki, bo na papierze tej części planu zapisać się nie da – trzeba swoją wizje porównać od razu do realnych możliwości, czyli przyjrzeć się, jakie narzędzia w sieci są dostępne w zakresie Twoich możliwości finansowych.
Przegląd narzędzi
Strony internetowe: tutaj nie ma dyskusji – na darmowej biznesu zbudować się właściwie nie da.
Bez strony internetowej też trudno sobie wyobrazić skuteczne działanie (nie można polegać wyłącznie na łaskawości innych firm i np. budować firmowej domeny jako bloga w domenie Google albo WordPress).
Sama domena to coś, co wymaga przemyślenia, a przecież zostaje jeszcze wybór hostingu, co jest tym trudniejsze, że na sucho nie zawsze łatwo można przewidzieć, jakie zasoby będą praktycznie potrzebne.
Zbieranie listy adresowej: jeśli uważasz, że lista adresowa jest Ci potrzebna (a jeśli uważasz inaczej to przemyśl to jeszcze raz), musisz opracować strategię jej budowy.
Czy tworzyć strony przechwytujące, czy zbierać zapisy do newslettera tylko na swojej głównej stronie?
A może umożliwić zapis z poziomu YT albo Facebooka?
Możliwości jest wiele, a zauważ, że samo zgromadzenie adresów właściwie donikąd jeszcze Cię nie zaprowadziło.
Program do e-mail marketingu:
Masowej wysyłki maili nie da się praktycznie przeprowadzić ręcznie, nie wspominając w ogóle, że w takim przypadku nie masz szans na personalizacje wiadomości.
Tutaj potrzebne jest konkretne oprogramowanie o możliwościach, które pozwolą Ci stworzyć atrakcyjnie wyglądające wiadomości i bezproblemowo dostarczyć je do określonej liczby odbiorców.
Takich programów, najczęściej udostępnianych jako SaaS, jest naprawdę sporo. Różnią się od siebie zakresem możliwości i ceną korzystania z nich – wybór musi być podyktowany prognozowanymi potrzebami firmy.
Na szczęście jeśli nie doszacujesz swoich potrzeb, później nie będzie problemu z przejściem na droższe pakiety, dlatego lepiej pomylić się w tę stronę, niż przepłacić za pakiet, którego nie wykorzystasz.
Narzędzia analityczne:
Analizę efektywności biznesu trzeba prowadzić, bo to jedyny sposób na to, żeby odkryć, jakie posunięcia przyniosły zysk, a jakie tylko wygenerowały koszty.
Tutaj teoretycznie może wystarczyć nawet zwyczajny arkusz kalkulacyjny, ale warto przynajmniej rozejrzeć się, co jeszcze – i w jakim celu – można zmierzyć w firmie.
Pamiętaj, że im więcej wiesz o swoim biznesie, tym lepiej umiesz nim pokierować.
Narzędzia musisz więc dobierać tak, żeby dawały odpowiedzi na konkretne pytania, a nie po prostu mądrze wyglądały.
Podsumowanie
Zaczyna się zawsze od pomysłu, ale już po chwili należy spróbować ten pomysł choćby teoretycznie skonfrontować z rzeczywistością.
Nie wszystkie projekty wytrzymają taką próbę i wówczas należy coś zaprojektować od nowa, jakiś element planu wyrzucić, jakiś dołożyć.
Dopiero, kiedy w teorii wszystko działa jak należy, można skupić się na wdrażaniu pięknego planu w życie.
Moja propozycja:
Kliknij TUTAJ i Poznaj Nietypowy System, Który Pozwoli Ci
Zbudować Stabilny Biznes Online >>>
Paweł Grzech