Zgodnie z obietnicą, teraz kolej na parę podpowiedzi, dzięki którym minimalnym nakładem sił i środków samodzielnie wypromujesz swojego bloga.
Na początek jednak, ponieważ nie jest to pełny kurs pozycjonowania, musimy przyjąć pewne upraszczające założenie, a mianowicie, że masz dobrze zoptymalizowaną stronę internetową, wybrałeś słowa kluczowe i że dysponujesz pewnymi środkami finansowymi (oczywiście pewnie już wiesz, że złotówki i godziny są w dużym zakresie wymienne, ale w poradniku opiszemy NAJPROSTSZY, a nie NAJTAŃSZY sposób).
Linki na forach pomogą zbudować wizerunek eksperta
Warto budować wizerunek eksperta, bo dzięki niemu Twoi klienci będą bardziej skłonni do obdarzenia Twojej firmy większym zaufaniem.
To z kolei przekłada się na możliwość pozyskania bardziej lojalnych klientów, ale umówmy się – to pieśń przyszłości.
Na początek warto polecić fora internetowe przede wszystkim z tej podstawowej przyczyny, że są one tematycznie powiązane z Twoją witryną.
Skoro jesteś doradcą finansowym, to wypowiadasz się na forach finansowych, a nie dotyczących makijażu (przynajmniej tam statystycznie częściej zabierasz głos, choć linki możesz mieć i tu, i tu).
Jakie to ma znaczenie?
Otóż linki z witryn tematycznie powiązanych są więcej warte niż takie, które przychodzą z witryn kompletnie niezwiązanych z Twoją tematem.
Artykuły sponsorowane to sposób na budowanie pozycji w Google i na rynku
Skupienie się na pozycjonowaniu w przypadku internetowego biznesu jest logicznie wytłumaczalne, natomiast nie ma żadnego usprawiedliwienia dla uznania wyszukiwarki za jedyne źródło odwiedzin.
Warto zawczasu zadbać o dywersyfikację źródeł, z których pochodzą potencjalni klienci, choćby z tego powodu, że zasady SEO zmieniają się szybciej, niż jesteśmy w stanie napisać ten poradnik, a to może znaczyć, że któregoś dnia Twoja strona z jakiegokolwiek powodu zniknie z wyników wyszukiwania.
Jeśli nie pomyślisz o tym z wyprzedzeniem, z dnia na dzień stracisz klientów.
Artykuły sponsorowane doskonale przed tym chronią, ponieważ publikuje się je w dobrze widocznych serwisach mających sporo czytelników i zwykle teksty takie są w jakiś sposób promowane.
Co więcej, są to zazwyczaj dobre jakościowo portale, więc linki z nich prowadzące mają większą moc.
Kolejny atut to pokazanie światu swojej firmy inaczej niż przez wyszukiwarkę.
Artykuły sponsorowane dają spore możliwości – być może jeden z kolejnych tekstów w tym blogu będzie temu poświęcony – zauważ, że to nie tylko promocja marki, ale także idei, strategii czy zwyczajnej wiedzy, która może pomóc Twoim klientom.
Katalogi stron
Wysyp katalogów stron mamy na szczęście już za sobą. Powstawały masowo kilka lat temu, a dziś jeden po drugim upadają (huraaaa!).
Są to w zdecydowanej większości witryny publikujące krótkie opisy niskiej jakości, pełne błędów językowych, tworzone tylko po to, żeby od właścicieli firm wyciągać ich ciężko zarobione (choć zwykle niewielkie) pieniądze.
Problem z katalogowani polega na tym, że większość ich podstron jest kompletnie nieznana Google, a więc linki na nich zawarte są bez znaczenia.
Są oczywiście od tej zasady chlubne wyjątki, a więc pf.pl, katalog onetu itp. Wpis tutaj to nie jest tylko kwestia dodania 200 znaków opisu, ale także danych kontaktowych.
Opłata będzie niestety wyższa, ale klienci mogą Cię dzięki temu znaleźć nie tylko przez wyszukiwarkę Google, ale także bezpośrednio przez katalog, a to już coś, o co warto zadbać.
Pozycjonowanie nigdy się nie kończy
Rzecz jasna informacje z tego poradnika to podstawa minimalnych podstaw na poziomie aspirującym do podstawowego niższego, będącego wstępem do prawie początkującego, ale już unikniesz wielu powszechnych błędów i coś zdziałasz sam.
Reszta to tak naprawdę tylko praktyka, więc działaj!
Pozdrawiam i do zobaczenia na szczycie!
Paweł Grzech