Czy marketing sieciowy wymaga internetu?

marketing sieciowy w internecieJako się rzekło, w wielu przypadkach internet może niemal nie mieć znaczenia dla programów MLM.

Czy jednak można powiedzieć z całą odpowiedzialnością, że jeśli ktoś sprzedaje fizyczny produkt, może zrezygnować z jego promocji w sieci?

Przedstawię teraz dwie oddzielne wizje tej sytuacji.

 

Zrezygnuj z promocji

W zasadzie, skoro nie ma wymogu używania internetu, to po co dokładać sobie pracy, prawda? Gdybyś chciał zbudować dobrą listę mailingową, potrzebowałbyś na to paru miesięcy pracy i sporych nakładów finansowych, bo ludzie nie dadzą Ci swoich danych za darmo, a to oznacza konieczność przygotowania jakiegokolwiek darmowego „bonusu”.

Właśnie z przyczyn finansowych wiele osób rezygnuje – skoro sprzedaję kosmetyki w pracy lub na uczelni, nie będę potrzebował strony internetowej. Trudno znaleźć luki logiczne w tym rozumowaniu. Jednak internet daje pewne dodatkowe możliwości, które traci się, jeśli się z niego nie korzysta.

Oczywiście można założyć, że są osoby, które każdego dnia sprzedają sporo i nie mają nawet czasu na to, żeby zabrać się za organizację dodatkowej sieci dystrybucyjnej w sieci. W takim przypadku faktycznie warto darować sobie próby budowy internetowego imperium.

Wynika to z prostego przepisu ekonomicznego: jeśli Twoja firma osiągnęła już szczyt swoich możliwości, w tym wypadku nie jesteś w stanie dostarczyć większej ilości produktów lub prawidłowo obsłużyć większej ilości zamówień, to nie należy zajmować się zdobywaniem nowych nisz, na których obsługę i tak zabraknie „mocy przerobowych”.

Teraz pojawia się tylko jedno pytanie: ile osób naprawdę osiągnęło kres swoich możliwości w MLM?

 

Wykorzystaj internet w Marketingu Sieciowym!

Ponieważ zdecydowana większość dystrybutorów w marketingu sieciowym nawet nie otarła się o punkt wyczerpania własnych możliwości i raczej każdy szuka dodatkowych możliwości pozyskania klientów, szkoda lekceważyć tych, których można znaleźć w sieci.

Jak pokazuje doświadczenie, koszt zdobycia jednego klienta w sieci jest mniejszy niż w handlu bezpośrednim.

Oczywiście są takie dziedziny, gdzie niewiele internetu jest jeszcze do zdobycia, ale to przede wszystkim MLM-y kosmetyczne trzech najbardziej znanych marek. Jeśli chodzi o pozostałe, wciąż wielu internautów tworzy grupę potencjalnych klientów, których nikt nie obsługuje, a często nawet nikt nie zabiega o ich względu. Przeoczenie takiej sytuacji jest sporym błędem każdego handlowca.

Inna korzyść, jaką można odnieść, wykorzystując internet w marketingu sieciowym, to uwiarygodnienie własnej działalności.

Dotyczy to zwłaszcza tej nielicznej stosunkowo grupy osób, które działalność w marketingu sieciowym traktują poważnie, rejestrują ją jako działalność gospodarczą i chcą zapewnić swoim klientom lepszą jakość obsługi oraz gwarancję skuteczności.

Własna strona internetowa, która taką działalność uwiarygodni, jest tu bardzo silnym argumentem w walce z nieuczciwymi konkurentami, którzy, łamiąc przepisy i nie rejestrując działalności, mogą oferować niższe ceny, ale bez gwarancji właściwej obsługi.

 

Podsumowanie

Tak naprawdę możliwości wykorzystania sieci w MLM-ach tradycyjnych są zdecydowanie większe, niż się powszechnie uważa, ale najważniejsze jest, aby każde takie działanie poprzedzić dokładną analizą koniecznych wydatków i możliwych zysków.

Nie każdemu przeniesienie biznesu w wirtualny świat przyniesie jednakowe korzyści, ale prawie dla każdego można znaleźć jakieś narzędzia, które pozwolą albo zmniejszyć obłożenie pracą przy zachowaniu dotychczasowego poziomu dochodów, albo wręcz zdobyć nowych klientów.

 

Kliknij teraz TUTAJ aby zobaczyć jak korzystając z Internetu zbudować dochodowy i stabilny biznes w domu oraz otrzymać specjalny system, dzięki któremu zaczniesz zarabiać w Internecie

 

 

Scroll to Top