Pogotowie Marketingowe: SUPERMOC NASTAWIENIA #1

Witaj w serii POGOTOWIE MARKETINGOWE!

Wszyscy stajemy przed tym samym wyzwaniem: jak szerzyć świadomość o naszej pracy i marce.

Droga do uznania i rezonansu jest nieodzowną częścią naszej podróży, mającej na celu tworzenie czegoś znaczącego dla ludzi…

Budowanie marki, która ma znaczenie. W końcu wszyscy jesteśmy w biznesie mikro-marek…

Niezależnie od tego, czy jesteś jednoosobową firmą, czy masz ambicje skalować swoje działania na dużą skalę, sposób, w jaki pojawiasz się na rynku i budujesz zaufanie ma ogromne znaczenie.

Nie wierzę, że stary sposób marketingu w stylu 'Mad Men’ nadal nam służy, ponieważ gramy w inną grę niż nasi przodkowie kilka dekad temu.

Obecnie stosowane 'metody’ i 'taktyki’ marketingowe, które są propagowane jako narzędzia naszego fachu, nie służą nam już długoterminowo. Te dni są policzone, jeśli już nie minęły.

Działalność Setha Godina zrobiła więcej, aby zmodernizować nasze podejście do współczesnego marketingu, niż prawdopodobnie ktokolwiek inny.

Spojrzenie Setha na to Czym jest marketing (opowieść zamieniająca uwagę w obietnicę, a obietnicę w markę) pomogło ukształtować nasze myślenie i jesteśmy mu nieskończenie wdzięczni.

Wszystko zaczyna się od naszego 'nastawienia marketingowego’.

Dlaczego?

Nastawienie to ostateczna dźwignia.

Z niewłaściwym nastawieniem, zawsze walczysz z niewidzialnym wrogiem. Z właściwym nastawieniem, jesteś na zjeżdżalni w dół, gdzie wszystko, co robisz, staje się łatwiejsze.

Zacznij od zdefiniowania nastawienia.

Nastawienie to ramy, przez które postrzegasz świat.

Twoje przekonania, wartości, lęki i pragnienia łączą się, aby określić Twoje ogólne nastawienie, ograniczając lub rozszerzając dostępne możliwości.

Teoria gier mówi nam, że możemy przyjąć dwa szerokie rodzaje nastawienia: skończone i nieskończone.

Wybór, którego dokonujesz, jest niezwykle ważny, ponieważ wpływa na wszystko, co następuje dalej. Wszystko.

Jest dobra i zła wiadomość…

Dobra wiadomość jest taka, że lepszy wybór nastawienia jest oczywisty i dostępny dla Ciebie w momencie, gdy zdecydujesz się go podjąć.

Przeczytaj to jeszcze raz…

Zła wiadomość jest taka, że nieustannie zachęca się nas do dokonywania złego wyboru!

Zacznijmy od przyjrzenia się obu nastawieniom…

  • Skończone nastawienie odnosi się do gier z określonymi graczami, stałymi zasadami i uzgodnionym celem. Te gry mają początek i koniec, a w nich są zwycięzcy i przegrani.
    .
    Skończone nastawienia kładą nacisk na rywalizację i porównywanie się do innych.

Sporty indywidualne i zespołowe, konkurencyjne gry jak szachy i inne zawody ograniczone czasem korzystają ze skończonego nastawienia. Kiedy wychodzisz na boisko do koszykówki, Twoim celem jest wygrać, zdobywając więcej punktów niż drużyna przeciwna.

  • Nieskończone nastawienie odnosi się do gier z określonymi i nieokreślonymi graczami, gdzie zasady są wymienne, a celem jest kontynuowanie gry.
    .
    Nieskończone gry kładą nacisk na współpracę zamiast rywalizacji…
    .
    Nieskończeni gracze skupiają się na ulepszeniu siebie, a nie na pokonywaniu innych…

Wiele z 'gier’, w które gramy w życiu, jak małżeństwo, przyjaźnie i biznes, to gry nieskończone…

Gracze przychodzą i odchodzą, zasady zmieniają się w kontekście i z czasem, a celem tych gier jest kontynuowanie gry.

Wyjaśniając, dlaczego napisał „The Infinite Game”, Simon Sinek zidentyfikował kilka obszarów życia, które są podważane przez skończone, wygrywające/przegrywające nastawienie…

Nie 'wygrywamy’ relacji, takich jak małżeństwo i „zdecydowanie nie ma czegoś takiego jak wygrywanie biznesu,” powiedział.

Skończone gry opierają się na modelu wygrana/przegrana. Nieskończone gry tworzą możliwość, aby wszyscy zaangażowani wygrali, kontynuując grę.

Problem polega na tym, że biznes przyjął język skończonego nastawienia — 'pokonywanie konkurencji’, 'zdobywanie udziałów w rynku’, 'wygrywanie za wszelką cenę’ — ale biznes nie jest grą skończoną.

Kiedy stosujemy niewłaściwe nastawienie do gry, w którą gramy, podważamy naszą ciężką pracę.

Jak możemy przyjąć i zastosować nieskończone nastawienie do marketingu?

Po pierwsze, konkurujesz tylko ze sobą.

  • Poprawianie się dzień po dniu, jest najważniejszym wskaźnikiem.
  • Poprawa Twoich umiejętności…
  • Dostarczanie lepszych doświadczeń dla Twoich klientów…
  • Tworzenie doskonalszych produktów…
  • Nieustanne rozwiązywanie trudniejszych problemów, które mają znaczenie dla ludzi, którym chcesz służyć…
  • Spędzanie większej części Twojego czasu na byciu najlepszym, itp.

Nieskończone nastawienie daje Ci większą kontrolę, ponieważ skupiasz się na tym, co możesz zrobić tu i teraz.

Co konkretnie mógłbyś ulepszyć dzisiaj, co miałoby największe znaczenie dla Twoich klientów?

Zacznij od tego.

Wybieraj Współpracę Zamiast Rywalizacji

Biznes to nie gra o sumie zerowej.

Łatwo się zniechęcić, gdy mamy pomysł i okazuje się, że dziesiątki innych osób miały ten sam pomysł (i skutecznie go sprzedają).

Jednakże, wielu sprzedawców oznacza wielu kupujących!

Nie bój się, gdy widzisz wiele osób na rynku, który Cię interesuje. Ekscytuj się.

Konkurencja to potwierdzenie istnienia rozwijającego się rynku.

Wprowadź swoją unikalną osobowość i swój własny sposób na wykorzystywanie możliwości…

Współpraca dotyczy także Twoich klientów.

Zaangażuj ich.

Czego oni chcą?

Co mógłbyś stworzyć dla grupy ludzi, co znacząco poprawiłoby ich życie?

Jak mógłbyś skorzystać z ich pomocy?

Co moglibyście wspólnie stworzyć, co przyniosłoby wartość wszystkim zaangażowanym?

Optymalizuj Długoterminową Wartość, Nie Krótkoterminowy Zysk

Podczas rozwijania swojej strategii biznesowej i projektowania systemów biznesowych, kładź nacisk na decyzje, które przynoszą długoterminowych, zadowolonych, powracających klientów.

Gdy grasz w nieskończoną grę z nieskończonym nastawieniem, zdajesz sobie sprawę, że masz cały czas, jaki potrzebujesz, aby to zrobić dobrze.

To nie oznacza, że będzie perfekcyjnie dzisiaj. Ale może być lepiej dzisiaj niż było wczoraj.

Jak Twoja firma będzie lepsza w przyszłym tygodniu?

W przyszłym miesiącu?

W przyszłym roku?

Jakie decyzje możesz podjąć dzisiaj, które przyczynią się do tych ulepszeń?

Na przykład, może ten 'trik perswazyjny’, o którym przeczytałeś wczoraj, zwiększy liczbę leadów lub sprzedaży w tym tygodniu. Lub ten gotowy szablon emailowy oparty na historii przekona kilka dodatkowych leadów do zostania klientami…

Ale, jakim kosztem?

Jakie są długoterminowe konsekwencje dla Ciebie i Twojego biznesu, gdy polegasz na trikach i szablonach?

Graj w długoterminową grę — ucz się umiejętności, zasad, ram — i zostaw triki oraz szablony dla graczy skończonych.

Nie ma linii mety w grze, w którą gramy.

Celem jest kontynuowanie gry i ciągłe doskonalenie, a pierwszym krokiem jest przyjęcie odpowiedniego nastawienia.

Twój Biznes to System

Kiedy spojrzysz na swój biznes jako na system, wszystko się zmienia.

Błędnym przekonaniem jest myślenie, że optymalizując poszczególne części swojego biznesu, poprawisz jego ogólną wydajność.

To nieprawda.

Omówię to w kolejnej części, o tej samej porze, w tym samym miejscu.

Paweł Grzech

 

Scroll to Top