Marketing internetowy to dziś przeważnie marketing treści...
Na razie nie skupiaj się na SEO czy płatnych linkach, bo to kosztuje, a efektywność bywa bardzo różna.
Skup się więc na treści jako takiej. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić, bo o jaki typ treści chodzi?
Teksty, klipy wideo czy może nagrania audio?
Każda z tych metod ma wady i zalety, a żeby osiągnąć sukces, warto wykorzystywać je wszystkie.
Tekst matką wszystkich przekazów
Możesz się upierać, że jest inaczej, ale większość komunikacji marketingowej to jednak teksty.
Ich pisanie nie jest łatwe, bo to bardzo specyficzne formy, ale właśnie w słowie pisanym drzemie największy potencjał przekonywania.
Aby go wykorzystać, trzeba znać kilka sztuczek wpływających na zmianę postrzegania artykułu.
O dużej roli tekstu niech świadczy jeszcze fakt, że choć z audio i wideo też można zrobić artykuł, to przejścia w tę stronę zdarzają się rzadko: najczęściej to słowo pisane jest pierwsze, a dopiero z najbardziej popularnych artykułów tworzy się klipy audio i wideo.
Wynika to na pewno po części z faktu, że stworzenie tekstu to coś, co teoretycznie każdy może zrobić samodzielnie i nie płacąc ani złotówki.
Tyle teorii, bo, jak pewnie wiesz, niektórym ta sztuka po prostu nie leży i dlatego leży…
Mówić można o wszystkim, ale nie o wszystkim warto
Kiedy tworzysz treść, niezależnie od tego, w jakiej formie ma być ona prezentowana, potrzebujesz tematu.
Abstrahując od tematów evergreen, czyli na przykład „dlaczego tekst jest tańszy od filmu”, a więc czegoś, co zawsze wygląda tak samo, kluczowym źródłem tematów są newsy.
Możesz – trzymajmy się dalej zarysowanego przykładu – napisać o liście sprzedażowym, o mailingu, o podkładaniu tła do klipów wideo. Oczywiście masz pisać o tym, co ważne w twoim biznesie, a więc np. w tematyce kredytowej analizować ostatnie wahnięcia na rynku walutowym.
Każda treść, niezależnie od tego, w jakiej formie ją dostarczysz do odbiorcy, ma zawierać odpowiedzi na konkretne pytania i pomagać w rozwiązaniu jasno określonych problemów.
Zamiast tworzyć dużo, warto po prostu odpowiadać na ważne pytania bieżące.
Gdzie udzielać odpowiedzi?
Skoro już wiesz, jak chcesz mówić i o czym, to trzeba jeszcze znaleźć miejsce.
Najprościej będzie na własnym blogu i to ma podstawową zaletę – nie tracisz nigdy kontroli nad swoimi treściami, nikt ci ich z dnia na dzień nie usunie.
Ale często więcej odsłon można uzbierać w mediach społecznościowych czy na YouTube. Warto też od czasu do czasu wyjść ze „strefy komfortu” na własnym blogu i włączyć się do dyskusji na forach czy w artykułach gościnnych.
To bardzo ważne, żeby stosować różne metody promocji i odmienne kanały przekazu, ponieważ w ten sposób zwiększa się zasięg komunikatu i buduje się lepszy wizerunek.
Oczywiście te parę wspomnianych tu kanałów wcale nie wyczerpuje listy opcji – to ledwie początek, ale ponieważ w e-biznesie masz działać po swojemu, resztę musisz znaleźć sam…
Do usłyszenia!
Paweł Grzech
———————
Specjalna Aplikacja Systemowa…
Zobacz Jak Stworzyć PRAWDZIWY Biznes Na Długie Lata: