Nie każdy może działać w marketingu internetowym. Każdy jednak może pracować nad cechami charakteru i umiejętnościami, które sprawiają, że zaczyna się nadawać i coraz lepiej sobie radzi.
Choć niektóre z tych cech mogą ci się wydać banalne, wiele osób właśnie je uznało za najważniejsze, dlatego dobrze by było, gdybyś te rady wziął sobie do serca już na początku swojej pracy.
Pozytywne nastawienie to podstawa
Żaden biznes nie jest serią sukcesów.
Zawsze będą gorsze dni, gorsze tygodnie lub gorsze miesiące.
To nie tylko kwestia koniunktury i statystyki – czasem na pewno popełnisz błąd, bo wszyscy się mylimy, a wtedy słupki sprzedaży będą długo stały w miejscu lub nawet się skurczą.
Czasem klient odezwie się z reklamacją, czasem posypią się gromy za brzydką stronę internetową albo – zupełnie zresztą niezawinioną – awarię serwera.
To nie ma znaczenia.
W każdej z tych sytuacji musisz się uśmiechnąć, nauczyć się czegoś i pójść dalej. Jeśli poddasz się marazmowi, to już się nie podniesiesz.
Skupienie na celu to cel sam w sobie
Prowadząc biznes w domu, wszędzie będziesz widział coś, co woła o Twoją uwagę: od prostych prac porządkowych w domu, po zupełnie nowe propozycje biznesowe.
Kluczem do sukcesu jest wyznaczenie sobie celu i trzymanie się go.
Oczywiście, że będą to cele krótko i długookresowe, a ich zrównoważenie niekoniecznie będzie łatwe, ale musisz pamiętać, że większy sukces osiągniesz, goniąc kiepsko ustalony cel, niż miotając się między jedną ułudą a drugą.
Cel – nawet najgorszy, jest lepszy niż brak celu.
Zorganizuj sobie pracę
W związku z tym, że masz cel i wiele spraw, które Cię od niego odciągają, a na wszystko trzeba znaleźć czas, należy zadbać o dobrą organizację.
Ba! W początkowym okresie prowadzenia firmy celem będzie właśnie zorganizowanie sobie działań.
Musisz znaleźć czas na wszystkie kwestie związane z biznesem – od szukania dostawców, przez formalności podatkowe, aż po obsługę reklamacji klientów (jeśli działasz w marketingu sieciowym lub programach partnerskich, to nie masz tego problemu), ale musisz też zorganizować sobie czas na małe przyjemności, czas, z którym praca nie interferuje.
To bardzo potrzebne, bo na jednym tchu nie da się ukończyć żadnego zadania i zawsze trzeba będzie zając się kwestiami pobocznymi – bez organizacji nigdy nie da się osiągnąć celu.
Naucz się pisać
W marketingu internetowym możesz wykorzystać dowolne media: możesz nagrywać filmy, pokazywać zdjęcia, możesz prezentować wywiady, ale jakbyś się nie starał, nie unikniesz konieczności tworzenia materiałów pisanych.
Każda forma rządzi się swoimi prawami i każdej będziesz musiał się nauczyć, żeby nie być zdanym na łaskę i niełaskę copywriterów, którzy nie zawsze rozumieć będą Twoje potrzeby.
Jeśli jest więc jakaś „szkolna” umiejętność, bez której się nie da prowadzić firmy, to jest nią właśnie pisanie.
Jasne – edytory pomogą z ortografią (ja mam z tym ogromny problem), ale ze schematami czy skutecznym językiem sprzedażowym już nie.
A pamiętaj, że to dopiero początek podróży i im dłużej będziesz z e-biznesie, tym więcej trzeba się będzie o nim nauczyć.
Warto zająć się tym na 100%…
Do usłyszenia!
Paweł Grzech
———————
Specjalna Aplikacja Systemowa…
Zobacz Jak Stworzyć PRAWDZIWY Biznes Na Długie Lata: