System MLM Do Zarabiania w Marketingu Sieciowym? CZ.3

Największy sekret sprzedaży w Marketingu Sieciowym…

.

Informacje, które zamierzam Ci tutaj przedstawić mogą uchronić Ciebie i Twój biznes przed powolną i bolesną śmiercią. Po przeczytaniu tego rozdziału, już nigdy więcej nie będzie tak jak dawniej. Twoja sytuacja zmieni się diametralnie. 
.

rozmawiajizarabiajwmlm

.
Interpretując to w taki sposób znaczy, że jednak lepiej być Skutecznym niż Efektywnym.

A dlaczego?

Ponieważ niektóre działania mają większy wpływ na sukces niż inne. Niektóre działania natomiast, obojętnie jak szybko i dobrze są wykonane, nigdy nie dadzą Ci takich samych rezultatów, jak inne.

Postaram Ci się to wyjaśnić trochę lepiej na konkretnym przykładzie:

Odległość z Nowego Yorku do San Francisco wnosi około 2900 mil, czyli jakieś 4500 km (wschodnie i zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych).

Załóżmy, że zorganizujemy teraz małe zawody, aby zobaczyć, kto pierwszy pokona dystans od miejsca, gdzie kiedyś stały dwie słynne wieże World Trade Center do na przykład Golden Gate Bridge. Każda forma transportu jest dozwolona.

Ty decydujesz się na rower :-). Ale nie byle jaki rower. Kupiłeś najlepszy jaki mogłeś znaleźć na rynku. Same opony są warte ponad 5300 zł, a cały rower opchniesz bez problemu na Allegro za ponad 40.000 zł.

Oczywiście wyposażyłeś się również w niezbędny ekwipunek. Masz wszystko, czego profesjonalny rowerzysta potrzebuje:

Począwszy od rękawic, okularów przeciwsłonecznych, kurtki, kasku, ochraniaczy, odpowiedniego obuwia na Camelback (to rodzaj plecaka, zawierający elastyczny wkład na wodę bukłak, z którego wyprowadzona jest elastyczna rurka, sięgająca do ust użytkownika) kończąc.

Nie da się również ukryć, że jesteś świetnym rowerzystą. Ale mimo wszystko zaczniemy nasz wyścig nie wcześniej niż za 5 miesięcy, aby dać Ci trochę czasu na przygotowania. Oczywiście masz zamiar wygrać ten wyścig i dlatego planujesz do tego czasu przejść na zawodowstwo.

„Zwykli ludzie” osiągają średnią prędkość może na poziomie 20 km/h. A ten kto jest wstanie przejechać 100 kilometrów dziennie, ten naprawdę jest bardzo dobry.

Doskonale wiemy, że jesteś ponad przeciętnie dobry, ale nawet przez te 5 miesięcy nie będziesz wstanie dojść do poziomu najlepszych rowerzystów świata. Dlatego według mnie, możemy założyć, że dziennie pokonasz około 100 kilometrów.

Utrzymanie takiego tępa przez cały wyścig będzie na pewno kosztować Cię dużo sił. Będziesz mieć prawdopodobnie tylko czas na jedzenie, spanie i pójście do toalety.

W sumie będziesz potrzebować około 45 dni – niezły wynik.

Nie biorę tutaj pod uwagę ewentualnych kontuzji i zmian pogody, co może kosztować Cię dużo czasu.

Ja natomiast zdecydowałem się na motocykl. Mogłem kupić ścigacza za np. 30.000 zł lub taki za 1000 zł. Nie ma to znaczenia, ponieważ przy średniej prędkości 70 km/h i jeździe przez 8 godzin dziennie, mogę pokonać całą trasę w 8 dni.

Nawet nie musiałbym się do tego szczególnie przygotowywać. Mogę być śmierdzącym leniem, a i tak Cię pokonam.

I mógłby spędzić ten czas nawet w miły sposób. Mógłbym po drodze zatrzymać się na kilka dni w jakimś ładnym mieście i np. trochę pozwiedzać. Dobrze zjeść, zrelaksować się, poznać nowe obyczaje itd.

I tylko najgorsze warunki pogodowe (huragan, trzęsienie ziemi) lub jakiś wypadek, mogłyby mnie powstrzymać od zwycięstwa.

Po co to porównanie?

No właśnie… możesz być najefektowniejszym (najwydajniejszym) rowerzystą na świecie, możesz być najlepszy technicznie i mieś najlepsze wyposażenie – a mimo wszystko – każdy nawet w najgorszym samochodzie bez trudu Cię pokona, ponieważ posiada skuteczniejszy środek transportu.

Co z tego wynika:

Nie ma sensu być efektywnym, jeśli nie potrafisz działać skutecznie. Jeżeli spróbujesz zwiększyć swoją efektywność, to może to oznaczać, że zmniejszysz skuteczność.

Za każdym razem kiedy próbujesz coś osiągnąć (np. sponsorować więcej osób do mojego systemy mlm, zarobić więcej kasy, więcej sprzedawać),są pewne działania, które lepiej niż inne nadają się do osiągnięcia danego celu.

Musisz znać wszystkie najskuteczniejsze czynności i kierować większość swojej energii właśnie na te działania.

Dzięki temu osiągniesz rezultaty, które są niezbędne do przetrwania pierwszej fazy budowy Twojego biznesu. W taki sposób zwiększysz swoje szanse na długoterminowy sukces. Dopiero wtedy, gdy już uporasz się z podstawowymi rzeczami, możesz skierować swoją uwagę na „ciekawsze” rzeczy.

To jest właśnie powód, dlaczego u niektórych osób wszystko wygląda tak łatwo, podczas gdy inni harują do upadłego.
.

.

.
Ci, którym wszystko wydaje się przychodzić z taką łatwością, koncentrują się w pierwszej kolejności na podstawowych rzeczach. Na samym początku załatwiają najważniejsze sprawy.

Natomiast ta druga grupa osób – u, których nie widać żadnego postępu – to są ci, którzy nieustannie walczą, aby udoskonalać mało istotne rzeczy. Rzeczy, które tak naprawdę nie mają żadnego wpływu na ich sukces.

A dlaczego oni to robią?

Przeważnie wynika to z błędnych lub z braku informacji, ale czasami również dlatego, że łatwiej jest poradzić sobie właśnie z tymi „nieistotnymi” rzeczami. One wymagają mniej wysiłku. Ponadto, niektórzy ludzie lubią załatwiać nieistotne sprawy, ponieważ daje im to poczucie robienia czegoś sensownego.

Jedno jest jednak pewne: być efektywnym, bez konieczności bycia skutecznym, jest jednym z najszybszych sposobów, aby zaharować się na śmierć.

Na podstawie tego przykładu widać, jak łatwo można skutecznością pokonać kogoś, kto działa tylko efektywnie.

Wiem, co myślałeś po przeczytaniu powyższego przykładu. Zapewne pomyślałeś, że jest to śmieszny przykład, prawda? Tylko jakiś kretyn chciałby pokonać motocyklistę na rowerze.

Niestety taka „sytuacja” ma nieustannie miejsce w świecie biznesu. Wróćmy do miejsca, w którym rozpoczęliśmy ten temat…

Różnica między kimś, kto przyciąga do siebie potencjalnych klientów, a osobą, która nieustannie ich ściga, jest ogromna – poważnie!

Tutaj nie chodzi tylko o to, że wyniki osoby, która przyciąga innych do siebie, są o 5, 10 a czasami nawet o 20 razy lepsze… te rezultaty są nawet łatwiejsze do osiągnięcia. I teraz postaram się Ci wyjaśnić, dlaczego uważam, że ta różnica między skutecznością a wydajnością odnosi się do wszystkiego, co robimy.

Firmy MLM uczą, że istnieją różne metody rekrutacji ludzi i budowania własnego biznesu. Zazwyczaj kosztuje to bardzo dużo czasu i energii, aby nauczyć się tym metod.

Pierwszym zadaniem, jest stworzenie listy rodziny i znajomych. I wtedy Ci biedni ludzie zaczynają przeszukiwać wszystkie możliwe źródła, zaczynając od Facebooka… listy gości ze ślubu… wizytówek… książek telefonicznych… I to wszystko ma służyć, jako pierwsze źródło kontaktu.

Nawet, jeśli podejmiesz połowiczne próby zbudowania organizacji, to z tymi listami za daleko nie dojedziesz (przynajmniej większość). A więc, gdzie należy kontynuować poszukiwania nowych potencjalnych klientów i współpracowników?

Możesz próbować przeróżnych technik, ale w końcu przyjdzie taki moment, w którym będziesz musiał poszerzyć krąg swoich znajomych…

I teraz zapewne otrzymasz najlepsze wskazówki, te już osławione taktyki budowy Biznesu MLM.

Ludzie zapisują się nawet do różnych stowarzyszeń, klubów itp., aby tylko zdobyć więcej kontaktów lub otrzymać listy poleconych. Tutaj ma zastosowanie również pewna reguła, która mówi, że każdy, kto przetnie Ci drogę, może zostać Twoim klientem.

A gdy namierzysz już swoją ofiarę, to wtedy dostajesz kolejne wskazówki, jak przebić się ze swoją ofertą.

Następnie ustalacie termin i czas spotkania jeden na jednego, gdzie musisz wszystko osobiście tłumaczyć. Często może towarzyszyć Ci jakiś doświadczony lider, co ma zapewnić Ci większą wiarygodność i przekonać klienta.

Ponadto istnieje jeszcze metoda na telefon. Możesz również pożyczyć swojemu klientowi płytę CD lub DVD i następnego dnia ją po prostu odebrać.

Oczywiście nie możemy zapomnieć o klasycznych spotkaniach prezentacji biznesowych (jeśli takie spotkanie prowadzi doświadczony lider i zaprosisz właściwe osoby, to dopiero wtedy możemy powiedzieć, że ta metoda faktycznie jest skuteczna).

Często są to cotygodniowe spotkania, ale od czasu do czasu odbywają się specjalne konferencje, na które zapraszani są Top Liderzy…

Jeśli taka „zmieniające życie” konferencja ma miejsce, to każdy nowy dystrybutor nie ma wyboru i na siłę musi zaciągnąć swoich znajomych na takie spotkanie. Bo przecież, kto może lepiej przekonać do biznesu niż taki „Guru”.

Firmy wykorzystują te metody na różne sposoby… również poszczególni liderzy posiadają swoje własne strategie szkolenia nowych osób.

Duże rzeczy jest ustalanych przez osobiste preferencje. Niektóre metody będą lepiej działać dla jednych, a gorzej dla drugich.

Niektórzy ludzie są bardzo bezpośredni, gdy spotykają klienta po raz pierwszy.

A inni przerabiają pewien proces, który np. może składać się z kilku kroków, czasami jest to jedno spotkanie, a czasami są to 3, 4, 5 czy więcej spotkań, zanim spróbują zamknąć transakcję.

Szczerze, to wszystko nie robi żadnej różnicy.

Możesz ludziom przystawić pistolet do głowy, aby ich zmusić do Twojego biznesu. Możesz im nawet zaproponować 500zł, a może nawet i 1000zł, jednak w większości przypadków będziesz po prostu tracić swój cenny czas.

Jeśli tak dokładniej się temu przyjrzeć, to te wszystkie metody, to po prostu różne taktyki i metody, aby dotrzeć do ludzi. A uganianie się za ludźmi, to na pewno nie jest skuteczny sposób prowadzenia marketingu. Możesz opanować te staromodne metody nawet do perfekcji, a i tak będzie Ci ciężko odnieść sukces.

.

zarabiaj-wiecei-w-mlm

narzedzia-mlm-online

.

Dlaczego?

Tak długo, jak będziesz się narzucać ludziom, którzy już od samego początku nie wykazują żadnego zainteresowania, to niestety te wszystkie spotkania, płyty CD, DVD, prezentacje biznesu, będą mało skuteczne. Bez względu na to, jak dobrze opanowałeś te metody.

Gdy znajdziesz już zainteresowaną osobę, to nie ma znaczenia, co z nią później zrobisz – to jest bardzo ważne.

Chce powiedzieć, że nie musisz się nad tym krokiem zastanawiać dopóki, dopóty faktycznie nie znajdziesz sobie potencjalnego klienta lub współpracownika.

Jeśli będziesz mieć do czynienia nie z jedną a z grupą już zainteresowanych osób, to będziesz wyprzedzać swoją konkurencję dosłownie o lata świetlne.

Być skutecznym oznacza zarabiać jak najwięcej pieniędzy – zwiększyć rentowność, czyli zwrot z inwestycji (obojętnie czy zainwestowałeś pieniądze, czas, masę wysiłku czy wszystko jednocześnie).

Wiele osób, które prowadzi działalność w domu ma strasznie napięty grafik. Często są tak zapracowani, że zapominają nawet o jedzeniu. Ponieważ czas jest tak cenny, to są oni zmuszeni ustalać priorytety i zwracać uwagę tylko na takie rzeczy, dzięki którym faktycznie mogą rozwijać się dalej.

Również oni muszą się zdecydować. Faktem jest, że jeśli chcą się dalej rozwijać, to po prostu nie stać ich na to, aby tracić cenny czas na coś innego niż skuteczne działanie… na coś, co przynosi im zyski.

Typowe metody tradycyjnych firm są bardzo nieopłacalne. One prowadzą do tego, że tracisz dużo czasu i energii na ludzi, którzy absolutnie nie są zainteresowani Twoją ofertą. To się po prostu nie opłaca.

W taki oto sposób jakieś grupowe spotkanie, ma w lepszy sposób od ciebie pokazać Twoim ludziom ich szanse na sukces. Uważa się również, że możesz zyskać na wiarygodności, jeśli wykażesz, że istnieje dużo osób, które już osiągnęły w tym biznesie sukces.

Obecność wielu ludzi na takich konferencjach ma jeszcze dodatkowo podnieść rangę tego spotkania.

Wszystkie te czynniki razem wzięte, mają powiększyć twoje szanse u potencjalnych klientów i współpracowników.

Ale istnieje prostszy sposób, aby to osiągnąć – niestety najczęściej pomijany.

Zastanów się przez chwilę – dlaczego firmy i liderzy tak bardzo chcą zaciągnąć potencjalnych klientów na prezentacje biznesowe? Ponieważ dzięki temu możesz im o wiele łatwiej sprzedać swoje możliwości biznesowe? Nie prawdaż?

Ale jedno musisz wiedzieć: proces sprzedaży nie zaczyna się w momencie, gdy ktoś zdecyduje się otworzyć usta. Zaczyna się dużo wcześniej… ponieważ:
.

Znajdź ludzi, którym nic nie trzeba sprzedawać – to najskuteczniejsza technika sprzedaży w systemie mlm!

.
I jeśli mówię „znaleźć”, to chodzi mi tutaj o to, że musisz się wypozycjonować w taki sposób, aby to ciebie było można znaleźć, ponieważ…

.

sprzedazwmlm

.

Musisz, jako sprzedawca i przedsiębiorca nauczyć się wykorzystywać istniejące problemy ludzi.

Mianowicie, gdy możesz pomóc komuś rozwiązać jego problem i gdy jeszcze nie musisz go tworzyć, to wtedy będziesz gładko płynąć z prądem, zamiast wiosłować pod prąd. Bo przecież, po co utrudniać sobie życie, prawda?

Po co walczyć z wiatrakami i na siłę przekonywać ludzi, którzy marzą tylko o tym, aby zostawić ich w spokoju?

Jeśli zastosujesz tą prostą koncepcję w praktyce, to znacznie zwiększysz swoje szanse na sukces w tym biznesie. Jeśli jakaś osoba jest już do czegoś przekonana, to nie będziesz musiał się tyle trudzić, aby jej coś sprzedać.

Ale to jeszcze nie wszystko.

Jeśli ktoś jest naprawdę zainteresowany tym, co oferujesz, to super – ale ten ktoś musi Cię sam odnaleźć.

Nigdy z góry nie zakładaj, kto spośród wszystkich ludzi, których na swojej drodze spotkasz, jest właściwym kandydatem do Twojego biznesu. I to jest właśnie powód, dla którego kazano Ci rozmawiać dosłownie z każdym, kogo spotkasz.

Błąd.

Są dwa typy ludzi:

Osoby zainteresowane, ale które zachowują się biernie oraz osoby, które się czymś interesują i aktywnie tego szukają – to są właśnie ludzie, których chcesz mieć w swoim biznesie. Dobrą wiadomością jest to, że takich ludzi naprawdę łatwo znaleźć (oni nawet to ułatwiają).

Ludzie, którzy naprawdę czegoś chcą, to szukają różnych możliwości, aby to dostać. Oni nie siedzą w miejscu z nadzieją, że ktoś o nich pomyśli i zapuka do drzwi.

Gdy ktoś jest czymś zainteresowany, to czyta książki i gazety na ten temat, przeszukuje Internet.

Zobacz….Szukaj….Dokładnie tutaj znajdziesz swoich ludzi. A klient, który aktywnie szuka informacji, jest najlepszym klientem, jakiego możesz mieć.

Gdy zrozumiesz, jak przyciągnąć uwagę tych osób w momencie, gdy oni Ciebie szukają, to zwycięstwo będziesz mieć już prawie w kieszeni. Nie będziesz już musiał stosować żadnych zakręconych technik perswazyjnych.

A najważniejsze jest to, że:

Nie będziesz już się uganiać za ludźmi. Zamiast tego, to ty będziesz przyciągać potencjalnych klientów i współpracowników! I to jest pierwsza i zarazem najważniejsza rzecz, jaką musisz zrobić.

Ponieważ…

Średnia oferta skierowana do odpowiednich ludzi, przyniesie Ci więcej korzyści niż super oferta skierowana do obojętnych osób.
.

narzedzia-mlm-online

.
Niektóre osoby mogą pracować całe swoje życie w sprzedaży, a i tak nigdy nie zrozumieją tego.

Są przekonani, że jedynym sposobem jest uganianie się na ślepo za ludźmi i przytłaczanie ich całą stertą informacji – niezależnie od tego czy oni tego chcą czy nie.

Teraz jest ten „Sekret” jak znaleźć odpowiednich ludzi, tak oczywisty, że mi nawet trochę głupio, że, aż tak to roztrząsałem.

Ale wiesz, co? Wolę nawet prowokować niż być spłukanym.

To przydarza się większości osób, ponieważ popełniają błąd i nie stosują się do prostych zasad.

Jeśli mówię, że jest to podstawowy element marketingu, którego musisz się nauczyć – to mówię na serio.

Chciałbym to jeszcze raz powtórzyć:

Prawdopodobnie również i ty znasz ten typ szczerego i uczciwego człowieka z niesamowitą etyką pracy.

Zawsze gotowy, bez wymówek. Po prostu osoba, która wykonuje swoje zadanie.

Jest to czysta przyjemność współpracować z kimś takim.

A jednak tej osobie brakuje najważniejszej rzeczy, aby odnieść sukces jako niezależny dystrybutor: Doświadczenia w Sprzedaży.

Za to, jeśli ktoś ma już trochę doświadczenia w świecie sprzedawców i dodatkowo potrafi wykorzystać dobrze skonstruowany system marketingowy, to cyfry na koncie mogą być naprawdę niesamowite.

.

Co Tak Naprawdę Sprzedajesz w Systemie MLM…?

.

Na tym etapie już wiesz, że musisz wypozycjonować się w taki sposób na rynku, aby to ludzie sami Cię odnaleźli. Ale najważniejsze pytanie brzmi: jak to zrobić?

W poprzednich rozdziałach zajmowaliśmy się standardową wiedzą marketingową, która co prawda jest dobrze znana, ale niestety bardzo mało osób ją wykorzystuje. Teraz omówimy strategie i metody, których większość sprzedawców i Networkerów nie zna.

Pamiętasz, jakie pytanie postawiliśmy na końcu drugiego rozdziału? Chodziło o to, co tak naprawdę sprzedajemy i obiecałem Ci, że wrócę do tego trochę później.

Aby dowiedzieć się, jak przyciągnąć do siebie nowe osoby i jak zwrócić ich uwagę, musi być jasne, co tak naprawdę sprzedajesz. Oczywiście, sprzedajesz swoje możliwości biznesowe, ale odpowiedź na to pytanie musi być dokładniejsza. To, co właściwie sprzedajesz?

Czy uważasz, że facet, który chce schudnąć np. 20 kg, myśli:

„Już nie mogę się doczekać, jak kupię sobie najnowszą machinę do treningu za 499 zł”

„Koniecznie muszę się dowiedzieć, kto sprzedaje najlepsze i najnowsze tabletki odchudzające”

Oczywiście, że nie!

Ktoś, kto chce schudnąć interesuje się zupełnie czymś innym. Taki facet martwi się np. czy będzie dobrze wyglądać w kąpielówkach na wakacjach i czy będzie dość atrakcyjny dla kobiet.

Ktoś idzie do sklepu i kupuje szampon do włosów tylko, dlatego, że sprawia mu przyjemność widok stojącego szamponu w łazience? Nie. On kupuje ten szampon, aby mieć zdrowe i zadbane włosy.

Czy ktoś wydaje kilka tysięcy na komputer tylko, dlatego żeby mieć metalową skrzynkę na biurku? Pewnie, że nie. Kupuje go, aby grać w gry wideo, pisać teksty, surfować po sieci, zarabiać pieniądze itd.
.

rozmawiajizarabiajwmlm

.
Musisz to zrozumieć:

Ludzie nie kupują produktów, tylko rozwiązania na swoje problemy.

.

To jest ukryty klucz do sukcesu. Nikt nie kupuje produktu tylko i wyłącznie, dlatego że ładnie wygląda (oczywiście za wyjątkiem osób, dla których liczy się sam akt kupowania i związana z nim satysfakcja, czyli tzw. kupowanie kompulsywne).

Ludzie kupują produkty, ponieważ potrzebują ich. Kupują, ponieważ mają problem, który musi zostać rozwiązany.

Formułą do zarabiania pieniędzy jest rozwiązywanie problemów innych osób. Ponieważ ludzie są skłonni płacić za rozwiązania.

Pomyśl o innych branżach:

Producenci samochodów oferują samochody (rozwiązanie), dla osób, które potrzebują środków transportu (problem). Agent nieruchomości sprzedaje domy (rozwiązanie), dla ludzi, którzy potrzebują miejsca do życia (problem). Producenci filmowi i stacje telewizyjne oferują rozrywkę (rozwiązanie), dla ludzi, którzy się nudzą (problem).

.
Dlatego pamiętaj…

Nie sprzedajesz modelu biznesu… Tylko rozwiązania na problemy.

Nikt nie budzi się rano z myślą: „Hej, właśnie postanowiłem, że zostanę dystrybutorem w marketingu sieciowym!”

Oczywiście, że nie. Ludzie mają problemy, które musisz rozwiązać. Mają cele i marzenia i dokładnie wiedzą, że muszą coś zmienić, jeśli chcą je zrealizować. Wiedzą, że można w życiu robić coś więcej i szukają jakiegoś rozwiązania. Czasami nawet nie lubią swojej pracy, ale wiedzą, że w innej będzie tak samo. Desperacko szukają wolności, aby móc robić, co chcą i z kim chcą.

I gdzieś usłyszeli, że Marketing Sieciowy może stać się rozwiązaniem na ich problemy.

Zadaj sobie pytanie: Jeśli mógłbyś osiągnąć wszystko, co tylko chcesz bez MLMu to czy stanowiłoby to problem, aby z niego zrezygnować? Prawdopodobnie nie!

.
Marketing Sieciowy jest tylko środkiem do celu. I niczym więcej!

To jest powód, dla którego należy przestać narzucać się ludziom z czymś, co ich i tak nie interesuje.

Nikt nie chce poznawać możliwości Twojego biznesu. Ludzie szukają rozwiązania na swoje problemy.

A ty nie działasz w biznesie możliwości, tylko w biznesie rozwiązywania problemów.

Dlaczego jest to takie ważne?

Odpowiedź jest bardzo prosta:

Jeśli nie wiesz, co tak naprawdę sprzedajesz, to będziesz podawać błędne informacje, będziesz stawiać złe priorytety i stracisz szansę, aby ludzie potraktowali Twoją ofertę, jako rozwiązanie.

A co to dla Ciebie oznacza?

Musisz dokonać strategicznej zmiany i pozbyć się skutków prania mózgu z tej branży. Musisz pokazać swoim potencjalnym klientom, że to właśnie Ty posiadasz prawdziwe i skuteczne rozwiązanie.
.

Aby tego dokonać, musisz zrobić 3 rzeczy:

  1. Musisz sprzedać samego siebie…
  2. Sprzedać swój system marketingowy, ale…
  3. Nie za pomocą metod sprzedaży, które stosują tradycyjne firmy MLM,
    ale za pomocą atrakcyjnego marketingu!

.
Zobacz…

Sama myśl o założeniu firmy, spędza większości osób sen z powiek. To jest dla nich zupełnie nowy i jeszcze niezbadany świat.

Powódź możliwości i ofert, które zalewają ich ze wszystkich stron (a zwłaszcza z Internetu) i do tego wszystkie obiecują to samo (niezależność finansową, spełnienie marzeń itp.), dosłownie ich przytłacza.

Istnieje tyle rzekomych okazji, że już prawie nikt nie wie, od czego zacząć, co jest dobre, a co to ściema.

Tak, więc istnieje pilna potrzeba wskazówek, a ludzie zrobią wszystko, aby znaleźć jakąś zaufaną osobę, która weźmie ich za rękę i pokaże im, co trzeba wykonać.

Jest to problem, dla którego wiele osób szuka rozwiązania – życzenie, które ma zostać spełnione.

Decyzja podjęcia współpracy jest zazwyczaj podejmowana z uwagi na sponsora. Produkty i plan marketingowy mają tylko drugorzędne znaczenie.

A to oznacza…

Musisz najpierw sprzedać samego siebie, zanim będziesz mógł nawet pomyśleć o sprzedaży swoich możliwości biznesowych.

Jeśli tego się nie nauczysz, to zapomnij o całej reszcie, bo wtedy wszystko inne nie ma znaczenia.

80% wszystkich decyzji o podjęciu z tobą współpracy, opiera się na Twojej osobie i wartości dodanej, którą możesz zaoferować. Odgrywasz o wiele większą rolę dla powodzenia swoich współpracowników niż jakakolwiek firma MLM, ponieważ to Ty jesteś w ciągłym kontakcie z nimi.

Pomyśl o prawie podaży i popytu. Może uczono Cię, aby rekrutować tylko najlepszych ludzi według ścisłych kryteriów kwalifikacji – model odwróconej psychologii:

Nic nie oferujesz, ponieważ teraz to zainteresowana osoba musi się sprzedać i wyjaśnić, dlaczego warto z nią współpracować.

W tym momencie odwracasz role i wcielasz się tak jakby w rolę pracodawcy, który rekrutuje nowych pracowników. Jest to bardzo prosta koncepcja – Im trudniej coś dostać, tym bardziej staje się to atrakcyjniejsze.

Ta metoda może być skuteczna, jednak istnieje tutaj pewna pułapka, którą łatwo przeoczyć:

To zadziała tylko i wyłącznie wtedy, gdy masz coś wartościowego do zaoferowania.

Problem polega na tym, że możliwości biznesowe, które oferujesz znajdziesz już praktycznie na każdym rogu w Internecie.

Prawo popytu i podaży mówi, że wartość np. danego produktu wzrasta w momencie, gdy jest on trudniejszy do zdobycia.

W branży Marketingu Sieciowego istnieje jednak nadmiar różnych „super” propozycji i możliwości biznesowych. A to oczywiście oznacza, że mają one w oczach potencjalnych klientów i współpracowników niższą wartość.

W związku z tym „prawo odwróconej psychologii” sprawdza się tutaj tylko w ograniczonym stopniu. Aby osiągnąć sukces w takiej sytuacji, musisz stać się atrakcyjniejszy od innych osób w Twojej branży – Twoja oferta musi wybijać się ponad przeciętność.

Musisz koniecznie zwiększyć swoją wartość i następnie udowodnić, że warto zainwestować w Ciebie więcej swojego czasu i zaangażowania. A nie na odwrót.

TY potrzebujesz ludzi do swojego biznesu.
Jednak nikt nie potrzebuje Ciebie!

Nie zrozum mnie proszę źle. Twój klient potrzebuje biznesu, jeśli oczywiście chce coś osiągnąć lub zmienić w swoim życiu, jednak TY nie jesteś jedyną osobą, która może mu taki biznes zaproponować.

Jeśli na rynku panowałby niedobór w możliwości biznesowe, to wtedy mógłbyś grać w tą grę „Jestem nie osiągalny” i nawet coś ugrać. Ale w takiej sytuacji, jaką mamy teraz, ta metoda niestety nie zadziała (chyba, że jesteś powszechnie znanym i cenionym liderem).

I to dotyczy każdej branży. Im większa jest konkurencja, tym bardziej musisz odróżniać się od innych. Musisz się trochę postarać i zaoferować swoim klientom lepsze produkty, serwis i lepsze szkolenia.

Od tego właśnie musisz zacząć!

Jak zatem możesz zwiększyć swoją wartość w oczach potencjalnych klientów i współpracowników?

Przede wszystkim musisz zaprzestać sprzedaży swoich możliwości biznesowych tylko i wyłącznie za jednym kliknięciem myszki. Zamiast tego musisz umieścić na pierwszym planie trochę więcej elementów osobistych (daj się poznać, opowiedz coś o sobie).

Dlaczego ktoś powinien akurat podjąć współpracę z Tobą, a nie z Twoją konkurencją? Co masz takiego TY do zaoferowania, a czego nie mają inni (może to być np. zespół doświadczonych liderów, który stoi za Tobą murem, wspiera i doradza)?

Możliwości biznesowe rosną w dzisiejszych czasach jak grzyby po deszczu, ale za to istnieje tylko niewielka garstka osób, które faktycznie mogą pomóc Ci odnieść sukces.

Gdy zrozumiesz, że to, co musisz sprzedać, to jesteś właśnie TY, to wtedy dopiero zaczniesz odróżniać się od innych. Możesz wypozycjonować się, jako osoba, która ma wiele do zaoferowania, więc wyróżniasz się z tłumu – i właśnie takich ofert brakuje na rynku!

Na to istnieje bardzo duże zapotrzebowanie – i teraz znajdujesz się w takiej sytuacji, że sam możesz sobie wybierać z kim chcesz współpracować.

Ci, którzy mogą zaoferować bardzo dużo wartości, są w mniejszości i dlatego każdy chce z nimi współpracować.

Pamiętasz jeszcze, jaki był temat w pierwszym rozdziale? Dobry i skuteczny Marketing zaczyna się od umieszczenia innych osób na pierwszym planie. Albo inaczej mówiąc i parafrazując słynne zdanie Johna F. Kennedy’ego…

systemmlmpozyskiwaniepartnerowbiznesowych

.

Czy już wszystko staje się dla Ciebie jasne?

Jako przedsiębiorca musisz wcielić się w skórę swoich współpracowników (klientów), aby rozszyfrować, czego oni naprawdę potrzebują. Tylko wtedy uda Ci się zaprezentować swój produkt i biznes w taki sposób, że idea jego wartości wystrzeli w górę niczym pocisk z armaty.

Zapewne już wiesz, że wszyscy poszukują rozwiązania na swoje problemy. A jaki jest Twój problem? Nie wiesz z kim, gdzie i jak współpracować, aby zarobić wystarczającą ilość pieniędzy, które będą finansować Twoje cele i marzenia.

Rozwiązaniem jesteś TY!

Dlatego porozmawiamy jeszcze raz o tym, jak masz się sprzedać i co to w ogóle znaczy.

Po pierwsze musisz dać możliwość Twoim klientom i współpracownikom, aby Cię dokładniej poznali. Co robiłeś do tej pory? Skąd jesteś? Co lubisz robić? Jakie jest Twoje zdanie? Co osiągnąłeś itp.?

To wszystko ma kluczowe znaczenie. Ktoś, kto planuje podjąć z Tobą współpracę, powinien Cię polubić.

Ludzie potrzebują osób, z którymi mogą się identyfikować. Dlatego pod żadnym pozorem nie bój się tego, aby być sobą. Bądź swobodny. Bądź po prostu „normalny.” Profesjonalizm jest oczywiście ważny, ale uważaj, aby nie przesadzić.

Niestety dużo osób przesadza z profesjonalizmem, co niestety jest groźną pułapką. Ponieważ ludzie nienawidzą pracować z jakąś korporacją bez twarzy, która traktują ich tylko jak kolejną liczbę.

Ludzka interakcja jest tym składnikiem, który jest najbardziej potrzebny w internetowym biznesie – i prawie zawsze go brakuje.

Ludzie boją się (i słusznie), że komunikacja z jakimś automatycznym systemem będzie niemożliwa (albo bardzo trudna) i że nie otrzymają żadnego wsparcia. Oni chcą pracować z żywą osobą, z którą mogą porozmawiać i zadać pytania. Z kimś, kto wie, co to znaczy być w ich sytuacji – z kimś, kto się nimi interesuje i chce im pomóc.

Teraz pokażę Ci kilka przykładów, jak skuteczna jest spersonalizowana promocja.

Jedną z najpopularniejszych metod jest reklama na Facebooku. Przeważnie korzystam tylko z reklam, które pojawią się na osi czasu (nie używam prawej kolumny).

Staram się testować różne narzędzia i strategie, aby regularnie rozwijać mój marketing. Najłatwiej zrobić prosty test porównawczy (ang. split-testing) np. dla strony A i B.

Weź dwie identyczne wersje jakiegoś elementu Twojej strony (nagłówek, wezwanie do akacji itp.) i zmień jeden szczegół. I wtedy testuj obie te wersje przez jakiś określony czas, aby sprawdzić, która z nich lepiej działa.

W taki sposób będziesz dokładnie wiedzieć, jaka zmiana robi największą różnicę.
.

odbierzwlasnysystemzarabiania

.
WSKAZÓWKA:

Jeśli testujesz strony przechwytujące, to warto tutaj sprawdzać dwie różne przynęty (jest to materiał, który wysyłasz czytelnikowi po zapisaniu się na Twoją listę).

Przynęta w 90% przypadków decyduje o tym, czy Twoja strona będzie skuteczna.

Zwycięzca niech działa dalej, a przegraną stronę zoptymalizuj, popraw kilka szczegółów i ponownie przetestuj.

Pamiętaj również o tym, aby nie testować w nieskończoność!

Niektórzy potrafią z tym przesadzić.

.
Kiedyś testowałem dwie wersje jednej strony:

Pierwsza wersja miała moje zdjęcie (widoczne na prawym pasku bocznym), natomiast druga strona była bez zdjęcia.

Jak myślisz, jaki był wynik?

Oczywiście wersja ze zdjęciem, która zwiększyła mój współczynnik konwersji o ponad 5%!

(Warto od czasu do czasu testować różne rzeczy. To jest dobry przykład wspierający podejmowanie decyzji, ale nie mogę Ci zagwarantować, że to zawsze będzie tak działać. Istnieje wiele czynników, które mają mniejszy lub większy wpływ na podejmowanie decyzji).

Chodzi tutaj o to, że na powyższym przykładzie wyraźnie widać, jak wiele osób szuka prawdziwej osoby z krwi i kości, a nie anonimowych firm.

Prawie za każdym razem, gdy dodasz do swoich ofert trochę osobistego i ludzkiego czynnika, zauważysz znaczny wzrost konwersji (użytkownik wykonuje żądaną akcję).

To sprawia, że Twoja oferta staje się bardziej wiarygodna. Nie bój się pokazać swojej twarzy i nie chowaj się za Twoim marketingiem. Ta strategia naprawdę działa.

Ale jest pewien haczyk.

Nie wystarczy tylko sprzedać samego siebie. To nic nie da, jeśli ludzie nie będą wstanie rozpoznać wartości, którą oferujesz. Dlatego…

Musisz sprzedać własną osobę… ale jeszcze ważniejsza jest…

Sprzedaż Twoich zdolności, dzięki którym możesz pomagać ludziom, aby dostali to, czego chcą.

Ponieważ najważniejsze jest, aby dać klientowi odpowiedź na pytanie, które zawsze stoi na pierwszym miejscu:

„Co ja będę z tego mieć?” Możesz być najmilszą osobą na świecie, ale jeśli ludzie zobaczą, że nie możesz im pomóc, to nic Ci to nie pomoże.

Czy wszystko jest jasne? Widzisz już różnicę?

Kluczem do przyciągania potencjalnych klientów i współpracowników, jest odpowiednie pozycjonowanie. Musisz być po prostu wy pozycjonowany, jako ekspert, który posiada cenne informacje.

Ale to nie zadziała, gdy będziesz oferować to, co wszyscy – Możliwości Biznesowe. Musisz być wstanie zaoferować sporo wiedzy i wsparcia. Musisz się wyróżniać z tłumu.

Ludzie chcą, aby ktoś im powiedział, co powinni robić. Oni chcą dostać konkretny plan działania – w kilku prostych krokach. Oni chcą, aby ktoś poprowadził ich za rękę i pokazał im konkretną drogę. Właśnie tego szukają u swojego „sponsora”. Oni chcą po prostu wiedzieć, czy jesteś wstanie im to zaoferować.

Ważne jest, aby zacząć budować zaufanie do Twoich kompetencji, zanim opowiesz komuś coś ze swojego prywatnego życia. Zauważyłem, że dużo osób popełnia dokładnie ten błąd na swoich stronach, w reklamie itp.

Oczywiście, że opowiadanie własnej historii jest bardzo ważne, ale to nie może być pierwsza rzecz, którą ktoś zobaczy albo usłyszy. Wielu Networkerów traci w ten sposób zainteresowanie potencjalnych klientów i współpracowników.

Istnieje duża różnica między kimś, kto opowiada tylko swoją osobistą historię, a kimś, kto używa swojej osobowości, jako narzędzia do komunikacji. Sprzedaj swoją osobowość i zdolność pomagania innym.

Pod koniec części 2 tego szkolenia powiedziałem Ci, że nie ma sensu koncentrować się na zaletach Twojej firmy MLM, ponieważ największa korzyść, jaką możesz zaoferować nie ma nic wspólnego z Twoją firmą.

Możesz sprzedać swoje produkty i możliwości biznesowe, ale wtedy pozostaje jeszcze jedno ważne pytanie, które bardzo interesuje potencjalnych współpracowników:

Jak wygląda budowa tego biznesu i współpraca w praktyce?

Zapewne zauważyłeś, że wcale się nie zmęczyłem i że od samego początku podkreślam, że sprzedaż i marketing są najważniejszym elementem w biznesie.

Jest to również odpowiedź na to pytanie:

Najważniejsza korzyść, jaką możesz zaoferować, to odpowiednie narzędzia i system marketingowy!

.

Dokładnie to powinieneś sprzedawać w systemie mlm:

Wiedzę, jak budować biznes oraz swoje umiejętności.
.

Na tym powinieneś się skoncentrować. Oferując potencjalnym współpracownikom sprawdzone narzędzia i system, dajesz im znacznie więcej.

Dajesz im sprawdzony sposób, który nie jest praktyczny tylko i wyłącznie dla jednej możliwości biznesowej, ale dla wszystkich innych również!

Ta wiedza jest o wiele bardziej wartościowa niż rewolucyjny produkt, czy plan marketingowy. Jeśli nauczysz się jak skutecznie wykorzystywać różne metody marketingowe, to będziesz mógł pójść praktycznie do każdej firmy i odnieść sukces.

To będzie bez znaczenia, jaki mają produkt, plan marketingowy i kto będzie Twoim Upline. Oczywiście, różnice będą w naliczaniu prowizji, w dodatkowych bonusach itd., ale jeśli będziesz władać Marketingiem, to wszędzie wybudujesz sobie stabilne i atrakcyjne źródło dochodów.

Właśnie to musisz sprzedawać! To odróżni Cię od osób, które żyją jeszcze w czasach kamienia łupanego i ciągle drukują ulotki, zagadują obcych na ulicy i próbują ich zaciągać na różne spotkania biznesowe.

.
Jeszcze jedno……….

Nie wystarczy powiedzieć zainteresowanej osobie, że dokładnie wiesz, co robić…

Nie wystarczy powiedzieć mu, że Twój System Marketingowy działa.

Nie sprawiaj wrażenia „zaciętej płyty” i nie powtarzaj przez cały czas tego samego np.:

„Posiadam najlepszy system marketingowy na rynku, który pomoże Ci skutecznie i szybko budować biznes z domu” albo,

„Moim celem nr.1 jest pomóc Ci w zarabianiu pieniędzy.”

.
To brzmi jak dobrze wszystkim znane gadki ze starej szkoły Biznesu MLM.

Musisz mieć dowód na to, co obiecujesz!

Jeśli nie będziesz w stanie udowodnić swojemu rozmówcy, jak skutecznie budować Marketing Sieciowy to, dlaczego ma ktoś Ci uwierzyć, że pokażesz mu jak to zrobić?

zarabiaj-wiecei-w-mlm

narzedzia-mlm-online

Scroll to Top