Wrota Wejściowe Do Twojego Biznesu – jak je zbudować, gdzie, po co i dlaczego…
Pobierz CAŁE Szkolenie Haker Network Marketingu Na Dysk Swojego Komputera (ponad 100 str.)!
Zaczyna się!
Teraz wspólnie zbudujemy WROTA, które prowadzą prosto do Twojego królestwa…
.
STRONA PRZECHWYTUJĄCA!
Jak już zapewne wiesz, wszystko tak naprawdę zaczyna się od strony przechwytującej. To właśnie przez tą stronę ludzie trafiają do Twojego lejka sprzedażowego.
Ta strona jest tak zaprojektowana, aby pobrać dane Twoich czytelników (imię + adres email lub sam email). Oczywiście nikt nie poda Ci swoich danych za darmo.
Musisz najpierw dać coś w zamian np. bezpłatny poradnik, szklenie wideo, jakiś mini kurs itp.
Pamiętaj:
- Kiepska strona przechwytująca = mała lista kontaktów…
- Dobra strona przechwytująca = duża lista kontaktów…
Twoim głównym zadaniem, jako marketera internetowego jest budowa własnej listy.
Nie wiem czy słyszałeś to powiedzenie:
„Pieniądze są w liście…”
W rzeczywistości to bzdura, ponieważ w pierwszej kolejności musisz zadbać o dobre relacje z osobami, które są na Twojej liście. Dobro Twoich czytelników musi być na PIERWSZYM MIEJSCU.
Na tym etapie już chyba wiesz jak budować pozytywne relacje?
Robisz to oczywiście przez rozwiązywanie problemów swoich subskrybentów, przez oferowanie wartościowych materiałów, czyli krótko mówiąc – przez pomaganie.
Zatem, przejdźmy teraz do dalszego etapu…
.
Podstawy Skutecznej Strony Przechwytującej:
Mniej znaczy więcej!
Twoja strona przechwytująca nie powinna zawierać za wiele streści i w większości przypadków powinna być również pozbawiona menu nawigacji.
Osoba, która odwiedzi Twoją stronę powinna mieć tylko dwie możliwości do wyboru:
1. Albo zostawi swoje dane.
2. Albo opuści Twoją stronę.
To wszystko!
Czytelnik może otrzymać Twoje materiały tylko i wyłącznie, gdy poda Ci swój adres email. To tylko jedna prosta strona.
.
Ludzi Interesują Korzyści:
Dlatego Twoja strona przechwytująca musi oferować jakąś korzyść, konkretne rozwiązanie na problemy Twojego czytelnika.
Pamiętasz, co powiedział Perry Marshall?
Jeśli sprzedajesz wiertarki, to skup się na sprzedaży informacji o tym jak wiercić dziury…
Postaraj się bardzo dobrze podkreślić korzyści, które Twój czytelnik otrzyma po podaniu swojego maila.
On musi dokładnie wiedzieć, że po drugiej stronie formularza czeka na niego konkretne rozwiązanie jego problemu w postaci np. poradnika PDF, szkolenia wideo itp.
.
Twój IDEALNY Subskrybent:
Zadaj sobie pytanie, kim jest Twój idealny subskrybent i kieruj przekaz ze swojejstrony przechwytującej prosto do niego.
Kto jest idealnym klientem na Twoje produkty, czy usługi?
Możesz stworzyć tzw. awatar swojego klienta, czyli wirtualny odpowiednik Twojego idealnego klienta.
Jeśli będziesz mieć ten obraz w głowie, to dzięki temu mniej skupisz się na opisywaniu funkcji swojego produktu, a bardziej skupisz się na omówieniu KORZYŚCI oraz na rozwiązywaniu problemów innych osób.
Krótki przykład:
Ktoś z bólem pleców nie będzie zainteresowany SUPER CHIŃSKĄ JAGODĄ, która jest głównym składnikiem Twoich produktów… Jego interesuje jak szybko pozbędzie się bólu pleców.
Możesz wspomnieć o tym nawet w swoim raporcie (jako część edukacyjna), który otrzymują Twoi czytelnicy po zapisaniu się na listę kontaktów.
.
Z Czego Powinna Składać Się Strona Przechwytująca:
Skuteczna strona przechwytująca powinna składać się maksymalnie z 3-7 części. Nie musisz oczywiście dodawać wszystkiego – warto testować, co najlepiej będzie u Ciebie działać.
W moim przypadku najlepiej działają krótkie i proste strony.
1. Filtr (opcjonalnie) – jak sama nazwa wskazuje, ta część będzie filtrować
Twoich czytelników.
2. Nagłówek – najważniejsza część Twojej strony (to reklama Twojej
reklamy).
3. Podtytuł (opcjonalnie) – mówi czytelnikowi, co będzie dalej.
4. Lista punktowana/kule (opcjonalnie) – od 3 do 6 wypunktowanych
korzyści Twojej oferty.
5. Wezwanie do akcji – mówi czytelnikowi, co zrobić w następnej kolejności.
6. Formularz zapisu – przeważnie zbiera Imię + adres email Twojego
czytelnika i zapisuje go na listę kontaktów (może zbierać też nr telefonu lub
sam email).
7. Zdjęcie/Wideo (opcjonalnie) – dobre zdjęcie lub wideo może zwiększyć
skuteczność Twojej strony.
Uwaga!
Czy biznes, który możesz zapakować do torby od laptopa albo nawet do kieszeni, może sprawić, że osiągniesz niezależność finansową…?
Jest wiele dróg do sukcesu i praktycznie dla każdego sukces oznacza coś innego.
Kliknij poniżej i zobacz co to znaczy mieć prawdziwy Biznes Online oraz Życie Marzeń:
Poznaj Szczegóły>>Przykład Strony Nr 1:
Jak widzisz na powyższym zdjęciu, taka strona może być bardzo prosta i krótka.
Wystarczy białe tło, nagłówek, wezwanie do akcji oraz formularz do zapisu na listę kontaktów (lista kontaktów jest przechowywana w autoresponderze).
Zauważyłem, że w większości przypadków im więcej tekstu na stronie, tym mniej osób zapisuje się na moją listę kontaktów.
Jednak pamiętaj o tym, że u Ciebie może być na odwrót, dlatego warto testować różne rodzaje stron – krótka (mało tekstu) vs długa (dużo tekstu) lub – bez wideo vs z wideo itd.
Przykład Strony Nr 2:
Ta strona jest również bardzo prosta i jest zrobiona na białym tle.
Różnica polega na tym, że mamy tutaj zdjęcie, listę punktowaną/kule + zamiast bezpośredniego formularza zapisu tutaj jest przycisk, który po kliknięciu prowadzi do tzw. okienka popup, na którym dopiero zamieszczony jest formularz do rejestracji.
Takie okienko popup może wyglądać w następujący sposób:
Przykład Strony Nr 3:
Na tym zdjęciu jest wersja strony z filmem wideo w tle, ale może być również samo zdjęcie w tle. Rzadko korzystam z takiego rodzaju stron, ale mogą być one również bardzo skuteczne.
Prawie o czymś zapomniałem 🙂
Przeczytaj dokładnie tekst, który znajduje się pod formularzem strony nr 3. To krótkie zdane może mieć duży wpływ na Twoją konwersję, czyli na ilość osób, które zapisują się na listę – warto o tym pamiętać.
Walory estetyczne:
Nie przejmuj się na samym początku wyglądem Twojej strony. Ona nie musi być piękna i błyszcząca… Twoja strona musi być przede wszystkim skuteczna.
Maksymalnie 3 rodzaje danych:
Zbieraj od swoich czytelników maksymalnie 3 rodzaje danych – imię, email, numer telefonu (lub tylko imię + email albo tylko sam email).
Jeśli będziesz mieć na stronie formularz z 3 polami do wypełnienia (imię, email i nr telefonu), to na 90% Twoja konwersja spadnie, czyli mniej osób wypełni Twój formularz, ale za to osoba, która poda Ci te wszystkie dane będzie o wiele bardziej wartościowa i świadoma.
Dodatkowo możesz do takiej osoby zadzwonić i porozmawiać.
Jak ja to robię?
Tak jak widziałeś na powyższych zdjęciach…
W 60% przypadków moje strony zbierają imię + adres email czytelnika (obecnie zbieram głownie sam adres email). O takie dane jak nr telefonu wolę zapytać później za pomocą np. ankiety, którą wysyłam w pierwszej lub drugiej wiadomości.
W ankiecie możesz zebrać więcej danych o osobach, które masz na liście:
- Możesz poprosić o nr telefonu,
- Zapytać o zainteresowania,
- Możesz dowiedzieć się, co taka osoba najbardziej potrzebuje i na podstawie tego przygotować konkretne rozwiązanie,
- Możesz zapytać, czy jest zainteresowana dodatkowym dochodem,
- Czy ma już jakieś doświadczenie w marketingu internetowym,
- Ile zarabia,
- Oraz wiele więcej.
Za pomocą ankiety będziesz wiedzieć, kogo dokładnie masz na liście.
Osoby, które są zainteresowane współpracą możesz przepisać na inną listę (tam wysyłasz informacje o swoim biznesie – możesz umówić się na telefon, rozmowę na Skype itd., itp.).
Osoby, których nie interesuje żaden biznes możesz przepisać na jeszcze inną listę i zaproponować im np. dodatkowe szkolenia, usługi, narzędzia internetowe itd.
Nie wiem czy zdajesz sobie już sprawę z tego jak potężny system można stworzyć za pomocą odpowiednich narzędzi internetowych?
I cała taka procedura segmentacji listy pod kątem zainteresowań subskrybentów, doświadczenia biznesowego itd., nie jest wcale taka skomplikowana.
Jeśli masz odpowiedni autoresponder i system do tworzenia ankiet, to możesz cały ten proces zautomatyzować praktycznie w 99%.
Dla przykładu:
W moim autoresponderze mogą mieć ponad 100 różnych list adresowych i mogę w kilka sekund ustawić reguły automatyzacji np.:
- Gdy dana osoba zapisze się na listę „B” to jest automatycznie wypisywana z listy „A” lub…
- Gdy ktoś podejmie ze mną współpracę (zarejestruje się w moim biznesie), to jest automatycznie przenoszony na listę aktywnych
współpracowników lub… - Gdy ktoś jest zainteresowany szkoleniami, to automatycznie przenoszę go na listę, w której promuję różne szkolenia…
Mam nadzieję, że rozumiesz, o co tutaj chodzi?
Budujesz w taki sposób zawężone listy adresowe o konkretnym zainteresowaniu.
Dzięki temu z listy, która liczy np. 1000 subskrybentów zarobisz więcej niż z ogólnej listy, która liczy sobie nap. 10000 subskrybentów.
Jakość ma BARDZO duże znaczenie.
(Narzędzia, które umożliwiają Ci coś takiego znajdziesz dokładnie
w tym miejscu >>)
A wszystko zaczyna się od prostej strony przechwytującej 🙂
Zatem,
Wróćmy jeszcze na chwilę do stron przechwytujących:
O czym musisz jeszcze pamiętać budując swoje strony?
Po pierwsze: formularz z autorespondera powinienem być osadzony w widocznym miejscu.
Co to znaczy?
Czytelnik musi widzieć Twój formularz bez konieczności przewijania strony w dół.
Idealnie widać to na przykładzie stron nr 1 i nr 3.
Po drugie: postaraj się, aby tło Twojej strony było białe.
Czarny napis na białym tle działa najlepiej, dlatego sugeruję Ci zacząć od białej strony, a później w miarę możliwości możesz testować inne kolory lub strony z wideo lub zdjęciem w tle itd.
.
FILTR (tekst umieszczony nad nagłówkiem):
Dla przykładu…
Przeważnie jest to czarny i pogrubiony tekst. Polecam czcionki Times New Roman Arial, Tahoma, Verdena lub Georgia – wielkość od 12 do 24 (zależy jak to będzie wyglądać na stronie).
Jak sama nazwa wskazuje, zadaniem tego tekstu jest filtrowanie czytelników. Dzięki temu Twój czytelnik będzie od razu wiedzieć, czy ta oferta jest dla niego odpowiednia.
Najważniejszą część możesz dodatkowo zaznaczyć żółtym kolorem (używaj tego sporadycznie).
Przykład:
NAGŁÓWEK:
Tak to prawda.
Nagłówek to NAJWAŻNIEJSZA część Twojej strony przechwytującej.
Jaką rolę odgrywa nagłówek?
Musi przykuć uwagę Twojego czytelnika… Czyli zaledwie w kilka sekund musi uświadomić mu, co czeka na niego po drugiej stronie formularza (rozwiązanie problemu).
Krótko mówiąc – na podstawie nagłówka Twój czytelnik zdecyduje o tym czy czytać dalej, czy sobie po prostu darować.
Pamiętaj o tym, aby Twój nagłówek przeszedł test: Co Ja z Tego Będę Mieć?
Gdy skończysz pisać swój nagłówek, to zadaj sobie wtedy powyższe pytanie…
Jeśli odpowiedzią będzie otrzymanie jakiejś konkretnej korzyści lub rozwiązanie problemu, to możesz się cieszyć 🙂
W innym wypadku przerób swój nagłówek tak, aby Twój czytelnik widział korzyści, które otrzyma po wypełnieniu formularza.
Jakiej czcionki użyć?
Proponują zacząć od:
- Kolor – czerwony lub taki, który dobrze wygląda 🙂
- Wielkość – od 18 do 40 (lub więcej)
- Rodzaj – Tahoma, Verdenia lub taka, która Ci się podoba
Oczywiście wszystko zależy od tego jak Twój nagłówek będzie wyglądać na stronie.
Musi być przede wszystkim czytelny.
Oczywiście wszystko zależy od tego jak Twój nagłówek będzie wyglądać na stronie.
Musi być przede wszystkim czytelny.
Napisz nagłówek w cudzysłowie – to przykuwa uwagę odbiorcy.
Jeśli brakuje Ci pomysłu, to bez problemu możesz wzorować się na innych osobach z branży. Wystarczy, że dopasujesz taki nagłówek do swoich potrzeb.
Pamiętaj, aby modelować. Nie przepisuj słowo w słowo, bo to często nie będzie mieć sensu.
Copywriting polega na modelowaniu.
Przykłady nagłówków:
1. Jak Wykorzystać [….] [Korzyść]
2. 5 Nietypowych, Ale Niesamowicie Skutecznych Metod Na [….]
3. Poznaj 10 Najlepszych Metod Na [….]
4. Dlaczego niektórzy [target] nigdy nie mają [problem]
5. Dlaczego [interesujący news]?
6. Kto jeszcze chce [korzyść] i [korzyść]?
7. Jak w 6 Prostych Krokach Stworzyć [….] I Zdominować [….]
8. Śmiali się, gdy [akcja, której ludzie mogą nie zrozumieć] … ale gdy [tutaj korzyść]!
9. Czego nie mówi Ci Twój [ktoś zaufany dla klienta] o [problem]?
Możesz je dopasować do siebie i wykorzystać zarówno na swoich stronach przechwytujących, sprzedażowych, a nawet w mailach.
Pamiętaj, bądź kreatywny i testuj, co u Ciebie działa najlepiej.
.
PODTYTUŁ/WEZWANIE DO AKCJI:
Podtytuł mówi czytelnikowi, co ma zrobić w następnej kolejności + podkreśla korzyści, które otrzyma po wypełnieniu formularza zapisu.
Jakiej czcionki użyć?
Proponuję zacząć od:
- Tahoma, Verdena lub taka, która Ci się podoba,
- Kolor czarny,
- Rozmiar od 14 do 20 (zależy jak będzie wyglądać na stronie),
- Pogrubiona.
Podtytuł możesz zacząć np. od:
- Odkryj Jak…
- Odkryj, Dlaczego…
To może być dokładnie to, co Twój czytelnik dostanie po zapisaniu się na listę.
Jeśli uda Ci się stworzyć naprawdę przyciągający nagłówek i podtytuł/wezwanie do akcji, to większość czytelników od razu przejdzie do wypełniania formularza zapisu.
.
LISTA PUNKTOWANA (kule):
Twoja lista punktowana powinna składać się z 3-7 punktów, które konkretnie określają, czego Twój czytelnik może oczekiwać po zapisaniu się na listę.
Nie koncentruj się tylko i wyłącznie na samych korzyściach.
Pamiętaj, aby zadać sobie pytanie – „Co Ja Będę z Tego Miał?”
Kilka przykładów listy punktowanej:
Zwróć uwagę na korzyści – „jak wykorzystać…”, „jak stać się…”, „jak stworzyć…”, „krok po kroku…”, itd.
Pamiętaj, aby dopasować swój język do własnej grupy docelowej.
Oto prosta formuła tworzenia listy punktowej:
- Pisz swoje punkty w podobny sposób jak mini nagłówek. Musisz przykuć uwagę swojego czytelnika.
- Staraj się używać następujących zwrotów: „jak stworzyć…”, „automatyzacja biznesu…”, „system marketingowy… (systemy dobrze działają na Network Marketerów)”, „odkryj największy…”, „szybko i prosto…”, itd.
- Pokaż jakąś cechę swojego produktu, która sprawia, że konkretne rezultaty są naprawdę możliwe.
- Następnie pokaż, „co ja z tego będę mieć…” np. „będziesz zarabiać jeszcze zanim ktoś dołączy do Twojego biznesu…”, „klienci będą dobijać się do Ciebie z kartą kredytową w ręku…” Itd.
Podstawa to konkretnie zdefiniowana grupa docelowa.
Musisz wiedzieć, z kim rozmawiasz, do kogo kierujesz swój przekaz.
Użyj odpowiednich cech i korzyści – dzięki temu Twój czytelnik będzie wiedzieć, że po drugiej stronie znajdzie rozwiązanie na swoje problemy.
Miej zawsze przed sobą obraz swojego idealnego klienta i współpracownika.
.
FORMULARZ Z AUTORESPONDERA:
Formularz z autorespondera, to jest dokładnie to miejsce gdzie Twoi czytelnicy zostawią Ci swoje dane.
Przeważnie jest to sam adres e-mail lub dodatkowo jeszcze imię.
Oto 2 proste przykłady:
Jak widzisz powyżej, ja czasami generuje formularze z imieniem i adresem e-mail, a czasami z samym mailem.
Możesz używać samego maila lub nawet imię + adres e-mail + nr telefonu, jeśli planujesz dzwonić do swoich subskrybentów.
Ja osobiście (po kilku testach) polecam jednak budować formularze tylko z samym adresem e-mail.
Dane takie jak nr telefonu lub imię możesz pobrać trochę później za pomocą ankiety.
Jeśli planujesz korzystać z ankiet, to polecam Ci dodać ją w pierwszej lub drugiej wiadomości – w początkowej fazie będziesz mieć najwyższy współczynnik otwarć maili, czyli więcej osób wypełni Twoją ankietę.
Im więcej pul do wypełnienia w Twoim formularzu, tym mniej osób się zapisze.
.
PRZYKŁADY STRON PRZECHWYTUJĄCYCH
Przykład Nr 1:
<KLIKNIJ TUTAJ I POBIERZ PEŁNĄ WERSJĘ SZKOLENIA “HAKER EMAIL MARKETINGU” NA DYSK SWOJEGO KOMPUTERA (ponad 100 stron wiedzy na temat budowy potężnych tuneli sprzedażowych w Network Marketingu..)>
Kliknij TUTAJ i przejdź do kolejnej części >>
Kliknij TUTAJ i wróć do poprzedniej strony >>
Do zobaczenia po drugiej stronie!
PAWEŁ GRZECH