Biznes MLM w Realu i Internetowy: Jakie Są Różnice?

marketing sieciowy w internecieChoć z prawnego, podatkowego czy funkcjonalnego punktu widzenia marketing wielopoziomowy w sieci i w „realu” nie różni się prawie niczym, ze względu na różnorodność technik sprzedaży warto oddzielić dwie oddzielne branże:

MLM tradycyjny i internetowy…

Co jest podobne?

Podobieństwa między internetowym a realnym MLM są znaczące. Przede wszystkim zbliżone mogą być zasady działania i zapraszania do udziału w sieci dystrybutorów danego produktu bądź usługi.

Rzecz jasna pojawiają się pewne problemy natury technicznej, a więc rozbieżności co do tego, z ilu poziomów można czerpać bierny dochód i ile osób można wprowadzić do sieci, natomiast nie zmienia to w niczym zasady działania systemu.

Podobne są przede wszystkim cele. Z punktu widzenia organizatora jest to nie tylko zwiększenie sprzedaży produktu lub usługi, ale spowodowanie lepszej rozpoznawalności i pokrycie większego obszaru nisz ekonomicznych.

Z punktu widzenia osoby będącej częścią sieci, największym osiągnięciem zawsze jest maksymalizacja dochodu.

Rzecz jasna z charakterystyki poszczególnych programów będą wynikały nieco inne drogi do osiągnięcia tego celu, jednak nadal nic się nie zmieni – osoby działające w Marketingu Sieciowym po prostu chcą na tym zarobić.

 

Różnica tkwi w produkcie…

Podstawowym czynnikiem, który dzieli świat MLM na część wirtualną i realną jest typ produktu.

W klasycznym MLM jest to produkt namacalny, fizyczny, który można przekazać z ręki do ręki, a więc kosmetyki, suplementy diety lub osobiście udzielane usługi doradztwa.

W marketingu sieciowym o charakterze wyłącznie internetowym, produkty i polecane usługi mają charakter wirtualny, a więc mogą to być produkty takie jak e-booki, audio lub wideo kursy, szkolenia, hosting, narzędzia internetowe, a także usługi wirtualne, np. doradztwo, ale prowadzone za pośrednictwem narzędzi internetowych.

Trzeba przyznać, że taki podział jest intuicyjnie zrozumiały, natomiast mogą pojawić się wątpliwości co do tego, czy ma on sens z punktu widzenia stosowanych metod działania.

 

 

Jak działać w Biznesie MLM?

W marketingu internetowym, gdzie produkty są typowo wirtualne, można z dużą dozą prawdopodobieństwa powiedzieć, że ludzie poszukujący podobnych produktów będą do ich odnalezienia używali głównie internetu, a poza tym do „odebrania” produktu może być potrzebna rejestracja, SMS itd.

To ogranicza pole manewru przy zdobywaniu klientów praktycznie tylko do działań w sieci, choćby z tego banalnego powodu, że w baner umieszczony na czyimś płocie nie da się kliknąć. Oczywiście bardziej twórczy przedsiębiorcy potrafią wykorzystać również tradycyjne nośniki reklamy, jednak ich znaczenie nigdy nie będzie tu duże.

Typowy MLM w swoim najprostszym wydaniu nie wymaga internetu do zarabiania.

Oczywiście nie oznacza to w żadnym razie, że osoba sprzedająca kosmetyki w ramach znanego MLM nie może używać narzędzi wirtualnych w celu maksymalizacji sprzedaży i optymalizacji kosztów działalności (wręcz powinna), natomiast co do zasady nie jest to wymagane (może tylko poza systemami składania zamówień, ale to płaszczyzna między dystrybutorem a punktami sieci, a nie sprzedawcą a jego klientami).

 

 

Podsumowanie…

Podział MLM-ów na tradycyjne i internetowe jest czysto akademicki.

Może on ułatwić poruszanie się w świecie marketingu sieciowego, ale może też tworzyć wrażenie istnienia pewnych barier, które w praktyce nie są ważne.

Metody działania należy dostosować do oczekiwań potencjalnych klientów, a nie do tego, do jakiej kategorii uda się zaszeregować dany MLM, bo tylko taka strategia ma sens w świecie, w którym liczy się każda zarobiona złotówka.

 

Kliknij teraz TUTAJ aby zobaczyć jak korzystając z Internetu zbudować dochodowy i stabilny biznes w domu oraz otrzymać specjalny system, dzięki któremu zaczniesz zarabiać w Internecie

 

 

Scroll to Top